10 juni 2015

Envishet och Golv Kärlek



I mitt nästa hem måste jag ha vackra golv.
Ekparkett i all sin ära om den är gammal och vackert patinerad.
Nyproducerad och smått orangefärgad som jag har i mitt hem nu, känns 
däremot inte som en dröm för en golvälskare som mig själv.
Hittade lite skön inspiration på PINTEREST 
som får mig att längta ännu mer efter nytt hem.
Nya golv.
Ny start.













Golvet ovan hittade jag för många år sedan i ett nr av älsklings magasinet Living ETC. 
och blev inspirationen för renoveringen av 
två slitna orange färgade ekparkettsgolv i huset jag bodde i tidigare.
Golvkillen sa nej till vit pigmenterad lasering med matt lack som finish.
Det skulle enligt honom aldrig bli bra och han föreslog slipning och sedan lack.
Det traditionella.
För mig finns ju inte nej när jag har bestämt mig och det 
slutade med att jag mer eller mindre tvingade 
pärlans pappa att tillsammans med mig 
ligga på alla fyra i tre dagar och parallell lasera 
golven i det två rummen som gick i fil.
Med gasmasker och ingen aning om vad vi höll på med.
Konstigt att det inte blev skilsmässa redan då.
Resultatet blev hur som helst lysande.
Golvkillen mattlackerade och erkände sig besegrad.
Till och med imponerad.
Heja mig och min envishet…kanske:)



Önskar er en fin dag!


Maria











6 kommentarer:

  1. Ja snyggt med sådana golv!

    Kram Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, allihop faktiskt..tack för idag och kramen!

      Radera
  2. Ja heja dig och din envishet och din oerhörda talang för smak! Såååå snygga golv! Vill ha de svarta golvet på överta bilden! �� Stor kram till dig! / Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad du är snäll min bästa vän och support…och visst är de fina allihop, själv äääälskar jag betong golven..kram på dig!

      Radera
  3. Ja, så mkt vackra golv det finns (inkluderat ditt beskrivna)!! Bra att gå på viljan och envisheten ibland;-) Kram

    SvaraRadera