28 oktober 2015

BRIGHT LIGHT










Ledig i två dagar med pärlan.
Sol som på beställning.
Enda molnet är hennes envisa förkylning med hosta från helvetet.
Hemma händer inte mycket.
Jag har rensat och låter lugnet i det rena ljusa få vara.
Onödiga prylar har fått flytta in i skåp och kvar är det väsentliga.
Ljus bas och detaljerna jag älskar mest som sköna kontraster i en som vanligt nedtonad färgpalett.
Suger i mig skön och lättandad inspiration från Pinterest med en kopp kaffe i handen medan hon leker med nya 
Monster High dockor och konverserar 
som om det vore fler i rummet än bara vi två.
Extremt avis på den magiska fantasin.
Tanten i mig fortsätter nördigt med 
växtpysslet och jag är töntigt nöjd med 
min TVÅL ALOE som 
fått ny kruka och växer som tusan utan större omtanke.
Nu tvättstuga och sedan film i 
soffan med liten söt snor-Stina.


Fin dag hörrni!

Kramen M.


Foton via PINTEREST.
Agave egen.

6 kommentarer:

  1. Fin dag själva och ge en kryakram till lilla skorpan!

    Kramen mamma

    SvaraRadera
  2. Så många fina bilder! Och så mysigt att bara vara med lilla T och ta dagen som den kommer! Och imorgon blir det äventyr, yeah!!! Kram! / Jennie ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes och idag är det äntligen dags! Tack och ses snart!♡

      Radera
  3. Härligt! Hoppas att ni fick två mysiga dagar tillsammans trots envis förkylning...Kram

    SvaraRadera