11 oktober 2015

Enkelt & Over The Top



Två för mig stora inspirationskällor som lätt skulle kunna beskrivas som over the top och to much (ja, ibland behövs lite svengelska för att förmedla vad man menar).
Det de ändå lyckas med är att samla ihop ganska mycket till ganska lite.
Får den där maximalimen som jag inte riktigt klarar av att kännas så genomtänkt och snäv i sin changer.
Mycket blir lite i sköna nedtonade färgskalor med få accentfärger där allt smälter samman i en personlig och superskön stil som jag bara tokälskar.
Som vanligt är jag extra svag för det monokroma i Malenes konst och nästa sommars sandaler från Isabel är i vanlig ordning helt fantastiska.






För övrigt skön helg med pärlan, vänner och familj.
Att prata ikapp allt som händer i livet.
Livet här och nu.
Inte då och inte sen.
Det bor en stor frihetskänsla i att kunna acceptera att vissa saker och vissa människor aldrig 
ändrar sig.
Att efter lång tid ha kraften kunna välja vart och på vem man vill lägga sin kärlek och energi.
Vem som får stanna och vem som får gå.
Att ärrad själ är bättre än att
leva med envist oläkta sår.
Låter dramatiskt, men jag säger det
faktiskt för första gången ganska osentimentalt.
Punkt på det och fin söndag hörrni.

Kramen M.

6 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig em. bland rådjur, kor och svartkrage. Hälsa hjärtat! Så snygga sandaler förresten och så inspirerande läsning.

    Kramen mamma

    SvaraRadera
  2. Så är det, vissa får faktiskt gå. Vi behöver inte dessa energi tagande människor i våra liv! Bättre att vi fyller upp oss med riktig vänskap som man faktiskt bara vill ha mer av!!! Största kramen / Jennie

    SvaraRadera
  3. Bra med insikt och att försöka leva här och nu! Släppa och gå vidare, vilket måste vara den mest befriande känslan...Kram vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Går inte att beskriva! Vägen är lång, men jag är på väg...äntligen! Tack fina och kram♡

      Radera