17 november 2015

Igenkänning & Ny Energi


Hos
finns just nu den här fantastiska 5-rummaren på Sylvestergatan i Göteborg till salu.
Proffsig styling och fantastiska vinklar inspirerar i vanlig ordning.
För mig personligen är detta hem även så mycket mer.
Hög igenkänning på detaljer som jag själv har och älskar eller drömmer om att finna.
Snurpallen ovan är ett exempel.
Har nästan en exakt likadan här hemma.


Tavelväggar som inspirerar och i sommar ska jag leta med ljus och lykta efter fler gamla målningar att vända på och njuta av den vackra baksidan.



Originalskåp som fått vara kvar i köket med handtag tidstypiskt lite högre upp/ned.
Så så fint.








 Bordet som jag misstänker kommer från Ikea eller liknar en variant de har stod jag senast för en vecka sedan och diskuterade om med bästa vännen.
Vill och ska bo i mitt kök.
Ännu mer nu eftersom det ofta blir så när man spekulerar i om man gillar eller inte och sedan får se prylen i en snygg miljö och på en gång känner hur absolut helt rätt det plötsligt känns:)


Gamla silverbrickor liknande dessa ovan har jag haft i min ägo i många år.
Vackra och helt perfekta som blom och kakfat.


Underbart slarvigt och ändå uppstyrt barnrum.
Älsk på långväggen med grym förvaring och hej typograflådan som även finns hemma hos oss.


Så mycket lust och längt på nytt hem infinner sig i mig när jag ser detta fantastiska och personliga hem.
Bra boost då letandet för egen del känns något trögt och hopplöst.
Nu jobb.
Fin dag hörrni!

Kramen M.





2 kommentarer:

  1. Så fint och inspirerande trots att det inte riktigt är min stil direkt! Tur att vi är olika då det oxå inspirerar!

    Kramen mamma och ha en bra dag du oxå

    SvaraRadera