13 december 2015

Jul som jag vill ha den


Jul hos 

Som att scrolla sig igenom ett inspirationsreportage.
Fantastiska produkter fotade med den där mitt i prick känslan.
Bästa inredningsbutiken på alla plan enligt mig.
Jag vill ha allt och älskar jugend känslan de ofta förmedlar i sina bilder på produkterna.

När pärlan var liten och jag var aningen mer husmoderlig så lackade jag och stämplade paketen till jul.
I oblekt papper med rött sidenband slogs de sedan in och granen fylldes med gammeldags 20-tals ornament på jultomen med ett barn bredvid.
Allt för att hon skulle få uppleva en"riktig"jul.
Superpräktigt tänker jag idag men skyller på den nya mammarollen och desperationen över att göra allt "rätt" och riktigt.
Nu har jag stuckit hål på bubblan återgått till vad som verkligen är vi.
En förlängning på vårt vanliga hem fast med vinterkänsla.
Att försöka leva ett annat liv än det man egentligen vill är ju som tur vad förbi.
Det blir jul ändå och pärlan klagar inte.
Hon är nöjd så länge vi pysslar tillsammans och chokladkalendern är inhandlad.






För att förstärka 3:e advent och julstämningen ska jag nu slänga mig i duschen och dra till skogen.
Det är dags att hugga årets gran.
I alla år jag bott i lägenheten har jag valt den största och maffigaste granen i och med mina stora rum.
I år tänker jag mindre.
En liten rackare bara för att bryta lite mönster igen.
Göra något nytt.
Det är ALLTID bra med förändring.
Punkt på det och fin LUCIA mina vänner.

Kramen M.








2 kommentarer:

  1. Och granen blev ju så fin och ännu finare i morgon då den blir klädd!

    Kramen Mamma

    SvaraRadera