2 januari 2016

Hej Året


Nu är det här.
Det nya året.
Som jag har längtat.
Bara nästa dag men en psykologisk milstolpe.
En ren bok med blanka sidor redo att skrivas.
Det känns bra även om jag känner mig lätt överladdad.
Livet går alltid upp och ned.
Det vet jag.
Men ändå och äntligen.
Nu har även dagen kommit då det är dags att börja fundera på karriären.
Jag har gett mig själv "semester" från de funderingarna en tid.
Laddat lite och bara varit.
Jag har ett vikariat på världens mysigaste butik en tid till men sedan börjar allvaret.
Det är dags att hitta något bestående och något att sätta tänderna i.
Kreativitetsådran börjar göra sig påmind efter en tid i dvala och trötthet.
En sak i taget men jag funderar på att registrera min egen  lilla firma.
Studio Naya.
Så får vi se vart jag går.
Kommer på mig själv med att le med hela munnen när jag skriver orden om saken och det måste ju vara ett gott omen tänker jag.
Hej 2016.
Jag är så glad att du är här.


Superwoman.
En sådan berlock ska jag bara ha.
Punkt.



Superman.
En modern skogshuggartyp med koll på läget.
Manlig och lite lätt galen.
Med massa humor.
Ungefär så och JA tack.

För mig blir det jobb hela dagen och senare mys med pärlan igen som hänger med världens bästa mormor idag.
Igår hyrde vi film som det blir repris på ikväll.
Har ni barn och vill se en härlig film tillsammans kan jag varmt rekommendera 
En modern variant på klassikern med Jamie Fox och urbästa Cameron Diaz.


Önskar er den finaste starten på det nya året!

Kramen M.


Feelgoodbilder via PINTEREST











6 kommentarer:

  1. Ja hej nya året och hej bästa du! Nu kör vi bara, bring it on, bring him on!!!!! Längtar till imorgon! Stora kraaaam!!! / Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu kör vi bara bästa, hur överladdade som helst men hellre det!! Haha! Bring bring bring och tack för bästa peppet! Storlängt på morgondagens julljus-ält och allt annat;) Kram!

      Radera
  2. Du ar valdigt träffsäker i din stil och inspirerar fantastiskt mycket i bade blogg och instagram. Personlig, arlig, bra i skrift och grym stil. Sa jag sager bara go for it! Livet ar for kort for att inte ha vågat satsa pa sina drömmar! Det kommer forma sig med tiden, det gor det alltid. Lycka till!! Kramar fran Milano

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla vad glad jag blir över dina fina fina ord! Du värmer i vinterkylan och ger energi! Stor kram tillbaka!♡

      Radera
  3. Det kommer att bli ditt år Maria, det är jag helt säker på! Utmaningar och spännande möten tror jag väntar dig! Kul ayy läsa bloggen som vanligt!

    Kram och puss från mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror på på dig världens bästa mamma! Det finns ingen som du...TACK!! Kramar om dig hårt♡

      Radera