1 mars 2016

Ny Månad Nya Tider



Hej MARS.
Jag har längtat efter dig.
Efter ännu ett kliv.
Från det gamla.
Från det kalla.
Från det förkylda.
Från allt det där som faktiskt leder till det andra.
Också ett sätt att se på det.
Ibland förundras jag över människans fantastiska omställningsförmåga.
Mitt eget sätt att hänga med i livets berg och dalbana.
Att våga möta livet och våga tro på sig själv.
För den saken går baske mig upp och ned.
Hit och dit.
Pratade med någon om mål med livet.
 Att vara driftig applåderades.
 "Jag klarar inte av människor utan ambitioner och visioner" var domen av denne.
Första känslan i en sådan mening kan verka hård.
Snäv.
Själv triggas jag av kommentaren.
Gillar den.
Ur eget perspektiv är det även för mig så självklart.
Att aldrig sluta söka efter det man brinner för och mår bäst av.
Vad det än må vara här i livet.
Stort eller litet.
Må det ta sin tid men ge inte upp är mina ord till alla som funderar men inte kommer ända fram.
Belöningen och känslan av helhet är värd all kraft och väntan i världen.
Så definitivt en stor energi givande spark i baken är vad jag tar med mig från just den lilla konversationen.
Förmiddagen ägnas åt brainstorming.
Gjorde samma sak när iden om butiken skulle ta form.
Vad är rimligt.
Vart börjar jag smartast.
Vilka steg tar jag först.
Hur ser målet ut.
Osv.
Har lärt mig massor av den förra resan.
Vet att saker får ta tid.
Hur sugen och lustfylld man än känner sig prick nu.
En sak i taget.
Små men betydelsefulla steg på vägen.




Ny månad och nya tider.
Pärlan ska bo varannan vecka istället för några dagar i taget.
Vi testar.
Känns det inte bra så ändrar vi igen.
Som med så mycket annat.
Provar man inte får man aldrig veta:)
Hepp.

Tack för ordet.
Fin tisdag mina vänner.

Kramen M.

4 kommentarer:

  1. Bästa vännen! Underbara ord, underbara bilder, och underbara du! Jag blir glad när jag läser! Och ja, äntligen Mars, så skönt att vända bladet över från fruktansvärda februari till skönaste Mars! Jag hoppas vi hinner ses många gånger. Längtar och har abstinens! Stor kram / Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara du, bästa bästa! Storlängt deluxe och kram! <3

      Radera
  2. Ja tänkvärt det du skriver, dina funderingar! Kan läsa lite mellan raderna! Ja äntligen är februari månad över och mars månad har kommit, ett steg närmre våren!

    Kram Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja, heja våren kom nu! Kram <3

      Radera