25 juni 2016

Sommar Här & Nu


Då var vi klara med midsommar för det här året.
Traditionsbryt och nya människor.
Nya platser och nya möten.
Livet i förändring.
Pussel och trix för att få ihop det nya med det gamla.
Otroligt uppfriskande.
Att våga testa nya sätt.
Det gick ju hur bra som helst.
Jag gasar vidare.
Dagen efter har ägnats åt packning och rensning.
Förra veckans stylingjobb i mitt hem fick bli startskottet.
Ett nedplockat hus i kreativt kaos är inget jag bygger upp igen.
Jag är ju redan där.
På nya stället med rena väggar som inte talar.
Längtar.
Om en dryg månad är vi på plats.
Pärlan och jag på nya äventyr.
Med honom bredvid som ett glädjeelixir och en höst att se fram mot.
Fast först ännu mer sommar.
Kan inte minnas när jag senast hade så mycket sommarkänsla i kroppen.
Andra år har jag knappt fattat att sommaren anlänt förrän den är på väg att ta slut.
HÄR OCH NU.
Kan vara just DET.
Hepp och Yay.








Nu melon och seriemaraton.
Långt in på ljusa natten minsann.

Önskar er en god fortsättning mina vänner.

Kramen M.




2 kommentarer: