13 december 2016

Enkel Jul alá Relalalaxa


Hej från soffan där jag tillbringat några timmar efter jobbet.
Hör inte till vanligheten.
Att få en eftermiddag med kaffe och visuell avkoppling i form av tex Pinterest.
Vardagslyx.
Ingen julstress här inte.
Har för länge sedan kopplat bort allt det där med hysterin runt julen.
Det blir som det blir och huvudsaken är att klapparna och knyt-kalas-maten hänger med till 
dit det ska på julafton.
Mysigast är ju ändå att få umgås.
DEN speciella känslan när alla är samlade och mandarindoften sprider sig i rummet på 
kvällen efter mat och klappöppning.

När det kommer till hemma har jag aldrig pyntat traditionellt.
För mig handlar julen om stämning.
Självklart dekorerar jag lite grann.
Med växter.
Levande ljus.
 …och älskade snöflingor som ärtan klippt till.
För mig räcker det så.
Enkelt och vackert.


Trätoner, snöflingor och lilla vintage stjärnan.
Simple as that.




Liten hyacint på magiskt fat från MILLA KERAMIK tillsammans med 
prickiga tallriken från jobbet (JAKOBSSONS MÖBLER) där vi även snart kommer
att få in deco bollarna från LOVE WARRIORS






Vacker julgran på regnig brygga.
Som midsommar fast på vintern.
Skyhöga förväntningar som sällan slår in.
Mitt tips är att bara släppa taget och bara hänga med.
Det blir jul ändå.
Med eller utan snö.
Där tanken är vad som räknas och inte antalet klappar.
Tiden tillsammans.
En skinkmacka med senap och lite must på det.
Det räcker för mig.
Så relalalaxa och fin kväll mina vänner.

Kramen M.








SparaSparaSparaSpara

2 kommentarer:

  1. Så rätt tänkt, jul blr det ju ändå och det viktigaste som du säger är att vara tillsammans. Fina bilder och tänkvärda ord.

    Kram Mamma

    SvaraRadera