25 december 2016

Paradoxer och Viktiga Statements




Dagen efter stora dagen.
Pärlan ligger kvar i sängen och lyssnar på padda i nya trådlösa lurar.
Grå från Sony som gör mig lite avis och sugen på egna.
Coolt och snyggt.
Julklapparna till henne haglade igår och jag är överväldigad i vanlig ordning.
Hon med.
Jag älskar mina julklappar och min familj var det sista hon sa innan de vackra blå slog igen runt midnatt.
Tacksamheten och ödmjukheten för denna dag.
Vi som har det så bra.
Så många andra som inte är lika lyckligt lottade och tanken på dem finns med mig.
Jag hänger i soffan med morgonkaffet innan långfrullen och spanar nätet.
Pinnar på PINTEREST och klurar på klappar för presentkort medan jag inspireras av än det ena och än det andra.
Nyheter på väg in på nya jobbet och grymma pieces från mitt gamla.
Livsstilen och kärleken till helheten.






Annorlunda och bulligt fin i havet av samma lika.
Gillar och klurar på en liten grå variant till pärlans nya arbetsplats.



Afteroom Diningchair 3 från MENU
Snyggaste lilla stol jag sett.
Vit eller svart till min egen arbetsplats här hemma får bli dagens sköna lyxbekymmer att bestämma.



Färgade speglar i hög från 
Mot mörka vägen blir de som ett konstverk.
Hemma har jag precis hamrat upp en rökfärgad liten variant från HOUSEDOCTOR
som vi har på jobbet (JAKOBSSONS MÖBLER).
Bredvid min stora gamla vintagevariant får de förstora rummet och symbolisera henne och mig.
Perfa.












Basics and Details.
I vanlig ordning faller jag för och tröttnar aldrig på det geniala 
i enkel design.
Det är nämligen det som gör det hela så svårt.
Att skala av och ändå göra det intressant för ögat.
Små små detaljer och passform är ofta vad som triggar mitt habegär.
HOPE  känns rätt i tiden med sin lekfulla och flörtande "Give A Hand" tank.
Den egna logo tishan känns även helt rätt i tiden efter ett mörkt år världsligt sett.
Hoppet som är det sista vi får tappa.
Att aldrig ge upp ack aldrig sluta kämpa för lika rättigheter vart du än befinner dig på klotet.

Från min sköna gamla arbetsplats NOA NOA 
kommer örhängen att älska.
Själv fick jag paret ovan av bästisen i julklapp som kommer att användas flitigt ett och ett.
Singelörhängen är det snyggaste.
En udda grej och lite fel.
Så att ögat stannar upp och undrar om man missat något.
Precis vad jag tycker så mycket om både i inredning och garderob.
Blus med långt bakstycke från Noas samarbete med Sharin Foo och Planet armband från
SOPHIE BY SOPHIE som spinner vidare på mitt 
lilla tema om en värld och ett universum som behöver både dig och mig just nu.
Paradoxalt att köpa prylar endast för symboliken men vi gör vad vi kan.
Ett statement och ett utropstecken.

Nu kör vi juldagen.
Endast två dagars ledighet med henne så pass på med myset.
Mer mat och familj står på schemat.
Finemang och god fortsättning.

Kramen M.


SparaSparaSparaSparaSparaSpara

1 kommentar:

  1. Skorpan, det är lycka! Fin och intressant blogg som vanligt! God Fortsättning på er och vi ses snart!

    Stora kramen från mamma.

    SvaraRadera