19 februari 2017

Slapparsöndag och Modegodis


Söndag.
Inga planer och en dag som bara flutit på i ostress.
Enda kraftansträngningen blev utflykt en trappa 
ned till världens bästa granne
med piluttalek, lunch och seger i 
Monopol då mammor mötte döttrar.
Man tackar ödmjukast.
Vintertröttheten har inte riktigt lämnat kroppen 
och dagens psykologiska knep för uppiggande feeling
(förutom kaffet då såklart)
 blev att hoppa ur mjukisar och i svart uniform.
Den med jeans och topp.
På med make och fram med plattången.
Luggen på utväxt når äntligen bakom öronen 
och jag ser ljuset i spara-tunneln.
Till sommaren är jag tillbaka till långa håret som 
känns mest bekvämt efter ett par år med evigt 
bångstyrig lugg som aldrig velat vara min vän.


Nu lite modegodis med tjejen som kan grejen.
Modekärlek mitt i prick.
Varsågoda.









Dagens sköna inspiration kommer återigen från 
stilsäkra MAJA WYH
Hon som har garderoben jag skulle kunna sno rakt av utan undantag.
Älskar oversizekänslan i det mesta.
Det enkla med en twist och hennes runda solglajor.
Ett måste till våren.

Nu suger jag sista myset ur ärtan.
Fin kväll mina vänner.
Kramen M.





2 kommentarer: