17 februari 2019

Söndagskompott



Inredning och möbler.
Att skapa och leka.
 När ett av ens största intressen 
även är det man arbetar med.
Ibland undrar jag vart nördigheten
och intresset för det visuella kommer ifrån.
Hur jag genom snårig bana hamnade
där jag är idag.
Via felsteg och rätta kliv.
Att vara i karusellen där allt handlar om
att synas och våga visa det jag tycker om.
Det jag tycker passar.
Det jag tror kan inspirera.
För mig är det fortfarande inte 
på allvar.
Förutom i mitt jobb då såklart.
Hemma är det fullt ut avkoppling.
Ja.
Det stämmer.
Vissa yogar.
Jag grejsar (som ärtan säger).
För visso har jag även införskaffat 
en träningsmatta (äntligen) och kommit 
igång med hemmaträningen (äntligen igen)
men det är mer en nödvändig
stärkelsegrej.
Det andra är ren absorbering och 
i stort sett den enda
stunden i en hektiskt vardag där jag är 
här och nu.

Enkla former/siluetter har alltid tilltalat mig.
Både i inredning och i garderoben.
Trenden med enfärgad kompakt ”konst”
är därför lätt att tugga i sig för en sådan 
som mig.
Den sista tiden har jag själv kladdat friskt 
på både duk och diverse träföremål.
Något som går i perioder men betydligt 
lättare att ägna sig åt än foto under årets
mörkaste månader.







CASA COOK öppnar under 2019
sitt nya hotel i Chania.
Mörka träslag är genomgående här precis 
som på inredningshimlen över lag just nu.
Jag älskart och vill ha det mörkbrunt överallt
helt spontant.
Sedan vet jag ju att jag alltid kommer tillbaka
till min comfortzone och kärlek till 
grått, svart, vitt och ljusare trätoner och 
låter mig njuta av det mustigt vackra 
på andra sätt istället.








Letar du skön inspiration på 
livsstils och modefronten?
Dagens härligaste Instagram tips blir 
då mija_mija
I ett galet snyggt flöde varvar hon
prylar med mode i en färgskala som
andas prick nu OCH då.
Mumma.




Helgens sötaste.
Min ärta i nyköpt keps.
I manchester.
(materialet vi kommer se mer och mycket av, tro mig.)
Hon som vet vad hon gillar och inte.
Mammas.



Själv har jag chansat vilt i vanlig ordning.
Lekt frisör, som jag för visso
gjort de senaste 5 åren.
Efter lugg-klipp tog jag även 
och trimmade kanterna.
Nu i helgen slingade jag mörka slingor
för en jämnare övergång mellan lugg och
längder.
Friskt vågat men med massa stålar sparade.
Älska LYKO (ej sponsrad;)) och kunnig personal 
som tipsat mig om bästa bottenfärgen (IGORA Vibrance kit) till gråa små strån för nästan inga pengar alls.
Topp.





På mitt skrivbord.
Ditten och datten.
Saker jag bara tycker om.
Saker jag fått i present.
Snoppar blandas med heliga lyckodjur
från Tibet.
Vad den blandningen på ett 
och samma fat betyder kan man ju klura på.
Haha.

Nu blir det långdusch och film.
Ärtan sover hos en kompis och vi ses om
en vecka.
Lika svårt att skriva som det känns.
Jag tar till knepen för att göra det jobbiga
hanterbart.
SPA-kvällar hemma, POD och massa jobb.
Det blir bra det.

Kramen M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar