7 februari 2019

Stockholm Furniture Fair 2019



Varje gång jag åker på mässa blir jag liksom
sprängfylld och sprängmätt av alla intryck.
Att samla alla vackra möbler, prylar, 
inspiration och idéerna som väcks i mig är
snudd på omöjligt.
Jag funderar också alltid på vad det var som var
bäst, och vad jag missat att dokumentera
till minnesbanken och till er.
För att faktiskt komma fram till att 
det som gjorde att kameran slets 
fram och triggade något i mig och mina
ögon, är det som jag 
tyckte var både bäst och vackrast.

Under och över ser vi vårt första stopp på 
The Fenix Palace där Ariake och My Residence 
bjudit in diverse japanska och svenska formgivare till en utställning som slår det mesta.
I magnifika och vackert översmyckade rum 
möts vi av minimalistiska möbler och detaljer.
I en contemporary-feeling där två extrema stilar möts i
en perfekt samsad mix.





Asian Post Office.
Kvällens middag med MAGISK mat och MAGISK vy.
Gå hit!
Ät, drick drinkar och häng med vännerna.
Bland det bästa jag upplevt i matväg.



Mingel och bubbel på DUX dom ställde ut på Alma.
Ljust och fräscht funkar fint som
beskrivning.
Naturmaterial.
Klassiker och nykomlingar.
Stilleben som vackra fonder mot tex fåtöljen
Karin som jag älskar allra mest.
Av alla möbler som finns faktiskt.
DJ med vinyl-spelare och inrednings-celebs till
höger och vänster.
Och så jag och mina goa kollegor.
Supernice.



LINTEX.
För kom ihåg och moods.
Ursimpelt och jättevackert.
Ögonen får liksom ro.





Friends | Founders.
Alltid lite samma.
Alltid lika bra.



And Tradition.
Där kunde typ hela montern fått vara med i ett bildspel.
Tillslut valde jag den här bilden.
Fint så.



MENU.
Stolen Afterrom Chair Plus som
nu går att få med sammetstyg i en mängd
färger.
Här som barstol.
Jätte jätte fin.



String.
Systemet till förvaring som går till allt.
Att bygga och skapa inspiration i all oändlighet.
Som ovan där Lotta Agaton stylat böcker
i hallsystemet med hög kant.
Självklart liksom.



Orden och söthetsdöden.


Ny färg.
Beige mot beige.
LOVE.





Swedese bjöd på blandad kompott.
Jag älskar dessa små pallar som
känns som små karameller i pastell.



Gillar.
Jo.
Jag gillarn.
Soffan i blockrandigt från Swedese.
Uppstudsigt och kul.
Fräck och läcker.
Haha.



Tar med mig belysning.
Färger, material och ny energi.
Galet fin mässa och proffsigt snyggt.
Vänner och kollegor.
Avbrott och getaway.
Fina grejer minsann.

Nu dusch och sova i egen säng.
Det bästa.

Kramen M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar