5 maj 2019

Vårfin - Marias Val



Tre brallor och två toppar.
Våren är här och allt blommar. 
Som i ett trollslag.
Att du nästan kan se när alla
de där knopparna brister.
Det gör inte ett dugg ont.
Det läker och ger nytt hopp.
DET är sen gammalt.

Jag fortsätter mitt grymt roliga 
samarbete med 
där jag under säsongen väljer
ut mina favoriter från kollektionen
och stylar dem på mitt sätt.
Jag älskar ju som bekant en okomplicerad 
garderob där mycket kan användas till mycket.
Enkla toppar att använda till 
udda byxor med ogiven siluett.
Smycken som topping och skor som strössel.
Typ så och ni förstår 
säkert vad jag menar.
Första bilden ovan har just de ingredienserna.
Bas T-shirt med råa kanter och en galet 
cool capribyxa som precis som 
cykelbyxan gör comeback med stora steg.
Skönt snitt och dressad passform gör den
till ett givet val på alla mellanvädersdagar i sommar.




Knytet i nacken.
Sånt gillar vi:)



T-shirten igen.
Här till knallröd byxa med en passform 
som känns skräddarsydd.
Finns i gult också.
Säkert svart med.
Älsk.



Loosefit i materialen som andas sommar och värme.
Bomull och linne.
Ränderna går aldrig ur randen och hör 
sommaren till.
Så är det bara.



Älskat kök.
Platsen som ni säkert kräks på att se emellanåt 
då jag överdrivet visar det i ständigt och jämt.
Fast det blir lätt så.
När man älskar atmosfären i ett rum.
Hemma är hemma.

Om jag hade tiden och orken skulle 
jag skriva här varje dag.
Min eget inspirations universum
där jag får göra som jag vill.
Flyta bort i orden och dagboksjobba.

Nu söndagsplocka.
Efter mamma som stökar till som
en tonåring när ärtan kör pappa-vecka.
Imorgon kommer hon.
Min envisa Karla som vet vad hon vill
här i livet.
Resan med henne är tacksamheten 
förkroppsligad.
Paketerad i blond kalufs med ett varmt 🖤:a

VILL DU UPPDATERA DIN 
VÅRGARDEROB OCH FÅ 
20% PÅ ETT HELT KÖP?
 NÄMN 
” MARIAS VAL ” 
I KASSAN PÅ 
NOA NOA ÖREBRO VETTJA:)

Vi ses.
Kramen M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar