21 juli 2019

Mysigt Bestämt



Vi gjorde det.
Vi bestämde oss.
För att låta barnen mötas
på en veckas semester tillsammans.
Ibland behöver inte beslut ligga på
vänt för att gro fram.
Jag tror vi kände det på oss
båda två.
Att det skulle bli fint och
fungera.
Det gjorde det och 
resten blev därmed också bestämt.
Ni förstår.
Vi gör den här resan nu.
Från och med nu.
Kjæreste i Norge och
en galet fin vecka i kroppen.
Oslo först.
Hamar sedan.
Storstad i strålande väder
och därefter mysigt deluxe
 på hemmaplan
i vardagslivet.
Ny luft i lungorna.
Här och nu.
Nya möten.
Med både barn och bästa vännen.
(Tack återigen Svein).

När allt känns nytt
men ändå så bekvämt.
När flytet flyter och
tiden borde stoppas en stund.









Operahuset i Oslo.
Vyer både in och utvändigt
som får vilken visuell nörd
som helst att insupa wowet.


















Första gången för mig i Oslo.
Jag tycker om staden.
Sällskapet ovanpå det.
Vänligheten ligger som en
varm kram runt city och
språket är glatt.
Det är lagom.
På det allra bästa av sätt.



Strandpromenaden i Hamar.
Som i en saga.
Jag vet.
Nyp mig liksom.



Modiga sommarbarn.
För vem vill inte hoppa från 
stans omtalade stuptorn.
Kallt eller varmt.
Är det sommar så är det.





Signaturfika i Norge som jag redan 
glömt vad den heter.
God som tusan och ännu
godare utomhus.
På stranden.
I solen.
Efter cykeltur utan på
sportcykel fotbroms
och med ryggsäck på ryggen.
Jodå.
Jag tänjer gränserna utanför the
comfortzone med glädje när det
stämmer.







Mmmm:)



Ruiner inbyggda i glashus.
Som vackert skydd mot
väder och slitage.
För dagen fyllt med bröllopsgäster 
och brudpar.
Fatta platsen.
På höjden med vattnet som vy.
Ja på den.





Smookie och Dr Hook på LP.
Middag med ljus och tillsammans.
Nyplanterade blommor som jag skulle 
vattna (sorry) och påslakan
att drömma fint i.
Cyklar till alla och kaffe av
alla de sorter.
Schampoo till tjejhår och snacks
för allas smaker.
Kate Moss i tanken och Norges
bästa frukost.
Haha.

Du har tagit så fint hand om oss.
Jag är rörd vid tanken och 
så glad att vi reste.
Omtänksamheten och
överraskningarna.
Utvalt från anrik 
butik runt min handled och
stylish al’a Almost Famous 
när jag vill vara extra nära.
Du skjønner.
Tack är ett alldeles för litet ord.
Almanackan är vår.
Bäst av allt är att 
jag hittade dig..och att du vågade hitta mig;)

Kramen M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar