27 september 2019

Övergångar



Hösten kom sent i år.
Jag har precis tagit in den i 
kropp och knopp.
Idag när jag köpte termojacka till
ärtan, kändes det som om vi
gick från sandaler till vinter
i ett och samma steg.
Jag kan inte klaga för mycket dock.
Har ju haft den bästa sommaren
på eeeeeeevigheter.
Han och allt fint med det.



Knut.
Något vi båda längtar efter.
Ärtan och jag.
Efter hastigt beslut om kort lugg och
fram med saxen innan den 
tanken ens landat i hjärnbalken 
liksom.
Nu sparar vi för fullt
och hon har nått delmålet ni vet.
Att få luggen bakom öronen.
Jag har en liten retlig bit kvar.






Jag har alltid varit periodare 
i garderoben.
Den här vändan längre än vanligt.
Vita tanktoppar och tishor till allt
hela tiden är grejen tydligen.
Står handlingsförlamad inför 
höst och vinter med kyla
och tvång på varmare plagg.
What to do och älsk
på lyxbekymret efter en vecka
av turbulens och stora förändringar.













Jeans är givet.
Skinnbrallan än mer.
Sen då?
Tror jag gärna hoppar på
ingen mindre än Victoria Beckhams 
sköna säkra stil.
Gubbrallan och vida brallan.
Ihop med tisha om vädret tillåter
och oversize stickat eller likaså
kavaj.
Simple as that och skön övergång 
i enkelhets träsket jag älskar/vill/behöver 
vara i just nu.

Fin helg mina vänner.
Kramen M.



Foto via 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar