2 januari 2020

2020/Här & Nu/Tillsammans



Håret är på väg att bli
sådär långt igen.
Blondare är det också.
Efter blixtsnabbt beslut om
mörkbrunt hår och kort
lugg en fredagskväll i våras.
Hårfärg köptes på Ica
och saxen åkte fram.
Hej min spontana 
personlighet som vet att
mycket blir gjort om man 
inte tänker för länge.
Med varierad utgång och 
hållbarhet som vi ser ovan:)

Håret är vilt rufsigt
i vinden.
Datumet är den 31 december 2019.
Jag befinner mig i Hamar med årets 
finaste människa.
I hans tröja och för att fira 
in det nya årtiondet med honom som
fått mig att börja leva livet
i ett lugnare tempo.
Längta efter tid.
Att leva i nuet och inte
bara jaga checklistor
för att smälla in dygnets timmar.
Vi är olikt lika.
När man kompliterar varandra
och fyller i pusselbitarna på
varandras pussel.
Det andra som avståndet får 
bara lösa sig.
På det ena eller det andra sättet.
Att släppa taget om det innerliga 
som så sällan skakar om
själen är inte ett alternativ.
Punkt.



Bilderna som får tala för 
känslan jag vill ha mer av.
Här och nu.
Det enklare livet.
Love is all you need och allt det där.
Med våra barn.
Att vi har det bra.
Tillsammans.

Gott Nytt mina vänner.
I år andas vi mer.
Tar in det verkliga och 
trappar ned tempot.

Kramen M.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar