23 april 2020

Mörk Trädgårdsmagi



Vår igen då.
Den märkligaste vår vi alla har upplevt.
En tid av oro varvat med pånyttfödelsens känsla.
Det krockar, 
och jag tar desperat till alla små 
glädjeämnen jag har och gör dem större än vanligt.
Vissa dagar fungerar det bra.
Andra dagar har jag ingen ork.
Ingen lust och ingen energi.
Det går upp.
Å det går ned.
Känner ni igen er?
I Sverige lever vi som 
inga andra gör.
Ett öppet samhälle med 
”Frihet under ansvar”
En strävan mot flockimmunitet 
och tusen tankar runt det.
En daglig dos av inre krig mellan 
ren instinkt om att vilja stänga in sig 
och förväntan om att kämpa 
på och ge sig ut i staden.
Under ansvar.
Vilket LÅNGT ifrån alla tar.
Så sorgligt.

Växter och trädgård är sedan
många år ett stort intresse för mig 
och en av mina glädjekällor.
Många av bilderna här kommer från 
En handelsträdgård i Stockholm
som ni måste besöka inom sin tid, om ni inte redan 
vart där.
Galet fin inspiration och alla de 
sorters växter du önskar.
Ofta inpackat i en mörkare ton,
som jag tycker är så snyggt.



En sån här ska jag ha.
Skogsklematis.











Magnolia.
Den vackraste av alla
med blommor på bar kvist.



Färgen.
Ihop med svärta och brända toner 
i husfasaden.
Så fin kombo.
Det väcker kreativ lust i mig.
Min största glädje och ett livspusseldriv.

Ner med händerna i jorden.
Gräv och andas in vårluften 
här och nu.
Ut i skogen och njut.
För mig har det blivit denna tids
meditativa tillstånd.
En boost för resten av vardagen.


Take Care och 
tänk sunt.
Kramen M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar