6 juni 2020

Bränt mot brunbränt & Älskets Vinst i Orons Tid




Brända toner.
Mot brunbränd sommarhy 
och överlag vackert.
I inredning och garderob.
Som om solen alltid går ned
mot vacker display.
Tonerna kan gå från 
brunt med gult i
och brunt med rosa i.
Lika fint.
Kontrast med svart
och vitt,  gör det krispigt och inte sörjigt.



Helgens test med nya redskap.
Jag är smått besatt av att prova olika
strukturer på mina tavlor just nu, 
och blandar hej vilt tills
det blir en skön konsistens som
får bli grund innan lager av färger 
stryks på.



Ett litet struktur-par som ska få nått lager 
vattenutspädd färg på kanterna innan jag är
nöjd och klar.



WORDS.



Drömplats.
Vart som helst där själen
kan få vila i solen.
Utan rädsla för virus
som äter upp mer och mer
av vårt avlånga land.
Som en storm, utsläppt
att få härja fritt.
Obehaget vet inga gränser
och själv fortsätter jag att repa mig.
Sakta och förhoppningsvis säkert.
Jag tror ingen utanför riktigt kan förstå.
Hur hjärntrötta vi alla
i Sverige blir av rädslan.
Förfäran över dödstal och 
alla vi personligen känner 
som blivit drabbade mer eller mindre.
Hur vi i efterhand kommer att vara
märkta av det virus vi vet
så lite om.
Ta mig härifrån.
Snälla nån.

I stolarna ska VI sitta.
Min Tomas och jag.
Vi som inte fått känna
varandras verkliga 
närhet och dofta 
på varandras hy på 
flera månader nu.

Att sakna i ovisshet 
är en prövning ingen
kan öva på.
Att älska över gränser 
är som tursamt nog 
övningsbefriat.
I berg-och-dalbanan
försöker jag trösta mig
med att det är en kort resa 
i ett längre perspektiv.
Hjälper lite då och då.



Jag har vilat hela helgen.
Inte orkat med så mycket 
mer.
En lindrig form av viruset 
har förmodligen härjat 
runt i min kropp och 
det känns.
Trots att tiden gått.
Som att bli uppäten 
inifrån och behöva vila sig 
till utfyllnad igen.

Kom sol och sommar.
NU.
Smek oss med värme och
långa dagar.
Som plåster på
öppna sår.
Balsam för själen och 
allt det där.
Jag behöver det.
Att umgås och prata.
Tackla ensamheten 
mer än någonsin förr.

Fin kväll mina vänner, 
och glöm för guds skull 
inte att hålla avstånd och avstå
från samlade samlingar.
Det kommer aldrig spricka upp
annars.
Punkt och tack för mig.

Kramen M.



1 kommentar:

  1. Hej mina damer och herrar; Behöver du ett snabblån inom 24 till 48 timmar? Om ditt svar är ja, kommer jag att råda dig att ansöka om ett lån med Novelty Finance.

    Jag heter Davina Claire, jag är finansmäklare och jag är också finansiell konsult. Det har kommit till min kännedom att många människor har så svårt att få ett lån antingen från banker eller andra finansiella institutioner på grund av hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldsättningsgrad, låg kreditpoäng eller andra skäl. Jag är här för att rekommendera alla som letar efter ett lån att kontakta Novelty Finance för ett lån till en mycket låg ränta på 3%. De är ett pålitligt och pålitligt låneföretag och du kan arbeta med dem. Du kan kontakta dem via e-post: | noveltyfinances@gmail.com | ELLER skicka ett meddelande på WhatsApp via +447915601531 för mer information.

    NOVELTY FINANCE tillhandahåller finansieringslösningar. De erbjuder alla typer av lånetjänster (Personligt lån, Företagslån och många andra). De erbjuder flexibla och flera lånealternativ, inklusive säkrade och osäkrade lån, lång- och kortfristiga lån som är skräddarsydda för dina ekonomiska behov.

    Vad du får när du ansöker med Novelty Finance:
    • Omedelbar tillgång till dina pengar efter godkännande.
    • Konkurrenskraftiga räntor (3 % per år)
    • Flexibla återbetalningsvillkor
    • Enkelt godkännande om du behöver ytterligare medel
    • Du kan ansöka om lån när som helst och var som helst.
    • Du kommer inte att ha bråttom att betala tillbaka lånet, du kommer att få tid att påbörja återbetalningen av lånet.
    • Inga dolda avgifter

    Hur man ansöker:
    Att ansöka om ett lån är snabbt och enkelt!
    Om du är intresserad av att ansöka om ett lån med Novelty Finance och behöver mer information om låneerbjudandet, ska du SKICKA ETT E-POST till (noveltyfinances@gmail.com) ELLER skicka ett meddelande på WhatsApp via +447915601531 för mer information och muntliga genomgångar. Villkor gäller.

    SvaraRadera