4 juli 2015

När livet är sådär alldeles extra bra


När livet är sådär alldeles extra bra.
När man känner vad man behöver och landar en liten stund.
När solen gassar och extramorfar leker vattenkrig med pärlan och låter mig vila på filten.
När värmen kryper ända in i själen och läker mig lite till.
Att höra hennes gapskratt i bakgrunden.
Detta underbara skratt.
Finns inget jag mår så bra av som det.
En macka och lite kaffe i skuggan.
Småprat med min underbara mamma.
 Om livet.
Ditten och datten.
Hon som är mitt bollplank, livboj och bästa vän.
Världens bästa mormor som alltid kommer med de bästa svaren.
 På alla mina tusen funderingar.










Sjöboviken heter platsen där vi tillbringat dagen.
Här vid Hjälmarens strand har vi hängt sedan jag var liten och ni vet hur det är
med platser man tillbringat tid på som barn.
De blir alldeles speciella och för mig
betyder den här platsen sommar och ledighet.
En enda dag med familjen i solen och påfylld med massa energi.
Fantastiskt.

Nu Saltrkråkan på TV och lördagsgodis.
Mumsfilibabba och fin lördag alla fina!

Kramen M.


5 kommentarer:

  1. Bästa dagen och den varmaste tror jag! Att få ett sådant betyg av dig Maria gjorde mig mycket rörd! Och glad naturligtvis. Familjen är viktig och du, Tuva och Lisa är det viktigaste i mitt liv!

    Stora kramen från mamma

    SvaraRadera
  2. Härligt! Så fint där och såklart en speciell känsla som infinner sig på en plats som denna! Hade gärna gjort er sällskap (mina bästa) men Göteborg var inte så dumt det heller! ;-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tänk vad mysig om ni hade varit med…men förstår att Göteborg levererade;) Kram!!!

      Radera
  3. Men åh, det låter ju alldeles, alldeles underbart!!! Livet när det är som bäst! Hoppas på många sådana dagar! Kram Jenne!

    SvaraRadera