21 augusti 2015

Mycket av Mycket och Konsten att Fånga Känslan


Heldag på Formex mässan.
Jag är kluven.
Denna gigantiska mässa med hundratals montrar fyllda med 
alldeles för mycket av massproducerade produkter utan tanke.
 En obehaglig "slit och släng" känsla infinner sig i hela mig.
Så mycket prylar som känns så långt ifrån de genuina handgjorda produkter 
med ett "hela-vägen-tänk" som jag är van vid att arbeta med.

Sedan finns det såklart några härliga guldkorn.
är ett fint exempel på ett varumärke som lyckas hålla ihop stilen och känslan i en massiv monter som
inte känns spretig och där man vågar tro på sin egen helhetskänsla.
Vi köpte fantastiska kuddar, stolar, korgar och krukor till butiken.




Mattan ovan i naturfärgad hampa från Chatwal är en kärleksdröm för vilket golv som helst.
Jag skulle vilja se den på ett gråmålat plankgolv.
Kallt möter varmt i en sådan där skön "missmatchning" som jag gillar skarpt.


Detaljer från 
som massproducerar men ändå lyckas fånga mitt öga och intresse.
Ur ett kommersiellt syfte är det här en leverantör som vet hur man lyckas passa in i alla hem.
Stor 60-tals influens blandat med klassiska och lätt placerade prylar till bra priser.
Om det nu är det man är ute efter.
Kluven igen.
Kanske är det bara alldeles för mycket av mycket liksom.
Att stresshandla inredning i en rörig miljö är nytt för mig.


Den allra mest befriande och fantastiskt vackra montern stod 
för.
Här förstår man sig på det där med att 
FÅNGA KÄNSLAN.
Hans uttryck om att "I det enkla bor det vackra" känns inte alls fånigt.
Det stämmer ju till etthundra procent.
Luftigt och sparsmakat i en mild färgpalett.
Tillsammans med fång av gröna enkla växter känns det här så annorlunda och ändå så självklart.
Tydligt och utan onödigheter.
Sedan är jag ju extra stolt då det är min grymma vän 
som fotat den gigantiska bakgrundsbilden ovan.
Magisk.


Sist men absolut inte minst vill jag slå ett slag för både min 
goa vän Roger Hjälm och hans gäng på 
som bjöd på lyxsnittar som smälte i munnen och nya ölen i Champagne flaska.
Hur coolt?
Så god och så snygg.
Kommer som beställnings vara på systembolaget inom kort.
Håll utkik och löp och köp.
Det ska jag göra.

Nu är det dags att hoppa i duschen och sedan mysbrallorna.
Fundera på det där med mening eller slump.
Ett oväntat möte som kanske leder det ena till det andra.
Vem vet.
Yay på det och fin fredag alla fina!

Kramen M.








5 kommentarer:

  1. Så bra inlägg! Det känns som att jag också varit där!!! Och kanske att det hade räckt med just dessa som du nämner! Vi hörs imorgon vännen! Sov så gott, stor kram, Jennie!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen och ja, plus några till. Ses efter jobben, längtar och kram! ♡

    SvaraRadera
  3. Inspirerande läsning och såååååå fina bilder! Det där oväntade mötet vill jag höra mer om!

    Kramen Mamma

    SvaraRadera
  4. Förstår att det är både inspirerande och inte då det även kan vara svårt att ta in för mkt intryck...Tur det fanns ngra guldkorn, det är väl de som gör det värt att trängas bland alla människor...Hållbarhet känns viktigt och att hitta det där lite mer personliga mitt bland alla trender...Kram vännen!

    SvaraRadera