17 augusti 2018

NYGAMLA SVENSKA KLASSIKER



Där sitter jag i min sprillans nya och 
samtidigt jättegamla fåtölj ”CIKADA”
Formgiven av Bengt Ruda för IKEA 
under tidigt 60-tal.
Nu över 50 år senare känns den lika
självklar och snacka om hållbar och 
genialisk design.
Jag har hittat min fåtölj hos vännen som 
till helgen startar Loppis på Sticksjö Gård 
strax utanför Örebro.
(För mer info om den kan ni gå in på 
Instagram och följa @sticksjogardsloppis)
Vill du också äga ett exemplar eller fler
föreslår jag ett besök på en av mina 
favoritsighter 
där jag sett flera till salu i både svart 
och beiget linne.







Bilder på CIKADA i svart
stylat av Linnéa Salmen 
där man för en tid sedan kunde vara 
med i en utlottning av gamla Ikeaklassiker.
Som ny i modern miljö och så snyggt!



NATURA.
En annan klassiker från 
Ikea som jag inte skulle säga nej till.
Så skönt klumpig och lite fel liksom.



Vilstolen ”KROKEN” från 1979.
Stylad av Linnéa Salmen för IKEA LIVET HEMMA.
Huuuuur fin??!!



Min egen nygamla favoritfåtölj som jag 
gärna får hjälp att hitta ursprung på.
Jag har sökt och letat på nätet.
Synat fåtöljen med lupp utan
att hitta något märke.
Hjääääälp!:)

Nu baka med ärtan.
Imorgon står vi på Loppis.
Hon ska sälja fika och jag ska
fixa och rodda.
Varmt välkomna till 
Sticksjö Gård imorgon
mellan kl 12.00-15.00
Adress : Sticksjö 245

See Ya & Kramen M. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar