21 oktober 2018

Oktober & Ollon



Nu ni!
Har i flera år tänkt att jag skulle
testa att driva upp små söta ekplantor
men aldrig kommit mig för
innan det blivit för sent.
Av en slump snubblade jag över 
MASSA ekollon 
(varför detta namn? ..eller är det givet efter formen..haha)
när jag för ett par helger sedan
besökte Sörön en bit 
utanför Örebro.
Här drällde det av vackra 
gamla ekar och landskapet 
var som taget ur en saga i höstskrud.
Som ett entusiastiskt barn plockade 
jag korgen full och googlade sedan 
på ekollon i blöt..vilket jag hört (rim!:))
Hur du går tillväga kommer 
längre ned i stycket
och jag ska åtminstone ge mig
på ett försök.
Orkar du inte så lovar jag att 
komma med rapport här och/eller
på min Insta-story.
Kul att följa ihop med barnen
också.
Se hur växter faktiskt blir till.
Ek-ollon i det här fallet då och jag vet..
jättetorrt och jätteroligt;)














Så vackert och lycka till!

Kramen M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar