9 december 2018

Spartansk rörighet som diagnos.




Där är jag.
På jobbet.
I somras eller förra sommaren.
Det finns så många bilder i mitt arkiv att jag blandar ihop tid, plats och rum.
Hur som helst i full galopp på väg med nåt till nåt.
Bland det roligaste jag vet.
Att ”möbla” miljöer.
Som att vara den där lilla flickan igen.
Hon som ständigt gjorde om på rummet för att idéerna aldrig tog slut.
Typ.
Min Tuva känns lite likadan.
Jag hoppas det är bra.
Att hon fångar det kreativa och 
slipper rastslösheten som jag alltid känt.
Att vara helt orädd för att förändra totalt.
En fördel om man som jag väljer att arbeta med inredning.
Att aldrig tänka igenom fullt ut.
Gå på känslan och få drivet genom spontaniteten.
Glädjen i det är en svårbotat kick.

Nedan följer sovrumsinspiration och försäljning.
Jag rensar.
Att leva i ett hem som ofta liknar mer en arbetsplats fylld av rekvisita är mer regel än undantag här.
Hatälskar det.
Klurig nöt att knäcka så här i jultider, 
men jag både älskar att vara omgiven av härliga möbler, prylar och kläder samtidigt som jag vill ha det spartanskt och oplåttrigt.
En psykolog skulle förmodligen säga att det handlar om ett inre kaos och en kamp att ta kontrollen över det jag gärna springer ifrån.
Eller så tar jag bara det här med inredning otroligt oseriöst seriöst.
Att inga regler egentligen finns.
Bara smarta fantasifulla knep som oftast gör ögonvyn lite skönare att se på och vara i.
Hur som helst så är jag i uppstramar-tagen och behöver ett lugnare sovrum med mindre prylar.
Så är det någon/några av möblerna längst ned i inlägget du är intresserad av går det bra att maila mig på maria.karlberg@hotmail.com
Endast för hämtning i Örebro.
Men först lite skönt spartanska och smått plottriga sovrum att inspireras av.
Enjoy.



















.....och så lite möbelförsäljning som final.
Varsågoda.



Fåtölj CIKADA 
Tidigt 60-tal för Ikea.
800 kronor.



Fåtölj utan karm.
500 kronor.



Pallar (finns två stycken) 
Housedoctor.
200 kronor styck.



Marockansk puff  i vitt skinn.
Välanvänd och rätt sliten.
300 kronor



Snurrstol med skavd sits.
Annars inga större skavanker.
300 kronor.


Nu fortsätter vi helgen ihop.
Jag och bönan.
Att stänga av sig lite har varit bra.
Något jag borde göra mer.
Kanske något vi alla borde.
Faktiskt.

Fin kväll och fin 2:a advent mina vänner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar