7 juli 2019

Brända Toner Utan Bruna Ben



Semester vecka 1 år 2019.
Jag tror jag var sååååå bombis.
Bombis på fint väder och 
lata dagar på stranden.
Glada barn och bruna ben.
Att jag ens som infödd svenska
kan tänka den vädertanken
är i sig en gåta.
Önsketänkande tänker jag.
Undermedveten superlängt på
värme efter kyla.
Ja, ni förstår.
Efter förra veckans härliga injektion 
av norsk närvaro har nu
ärtan landat hos mamma.
Vi myser och återhämtar oss.
Tar den här sommaren lite som
den kommer.
Livet och livet.















Till hösten tror jag på brunt.
Trenden med brända toner fortsätter 
garanterat och accentfärgen jag vill
jobba med är blå.
Vi får se om jag känner rätt.
Om det nu har någon betydelse.
Vi gör ju som vi vill ändå.
Personligt ger mest avtryck och
allt det där.
Dagens inspiration från
som fångat mina ögon går
i skönt varma sommartoner.
Stort burrigt hår med igenkänning
och sandaldagar att längta till.
Vi håller den eviga optimismen
uppe.
Jag behöver solinjektionen
inför hösten.
Punkt.

Nu filmtime med liten ärta.
Vi har precis duschat och SPA:at
ihop efter skön helg på landet.
Hennes hår doftar nytvättat.
Det funkar.
Jag andas in.
Nya äventyr väntar runt hörnet 
och jag längtar.

Fin kväll.
Kramen M.


1 kommentar:

  1. Underbara bilder och dina ord, alltid träffande och mitt i prick i sin självklarhet. Var kommer bilden med den orange "jätteväskan" ifrån?/ Johanna

    SvaraRadera