2 juli 2019

Eyes Wide Open





Händer i svart och vitt.
Bland det finaste jag vet.
Livet i sig går ju sällan i svart/vitt 
och nyanserna är oftast så många 
fler än två.
För 10 månader sedan började
jag skriva med honom.
Han där borta i Norge som
per omgående fångade mitt
intresse.
Vi ser vad vi ser, och efter
att ögonen blinkat några gånger
lär vi också känna varandra.
Vi skriver och skriver.
Varje dag.
Vi pratar aldrig.
Vi brevväxlar digitalt.
Som förr fast al’a 2019.
Att lära känna någon genom
ord i text är i sig speciellt.
Att mötas utan att ha pratat med
varandra innan är nog ännu
mer unikt och smått galet.
För till slut kom han hit.
På en solig junikväll.
Han skulle stanna 3 dagar och 
blev kvar i 9 dagar.
När det bara klaffar och hjärtat 
svämmar över lite.

Jag tycker om människor.
Jag är nyfiken av naturen.
Intressanta människor med en historia.
Vad det är som gör att vi 
fastnar för vissa och inte andra.
När världen trots allt är överbefolkad 
med människor.
Långt mycket närmre än i
närmsta grannland.
Aldrig har väl känslan av
en mening med saker och ting 
kännts mer närvarande än nu.
Att livet är till för att levas, ingenting 
är omöjligt, svårare saker har 
övervunnits och allt det där.

Du har skakat om mig med 
allt det där fina som bor ~inni~ dig Tomas.
~härligt~
~trevligt~
~mysigt~
Du skjønner:)


























Har ni inte besökt 
med dess sjökrog/gästgiveri och hotel 
förut så föreslår jag ett besök.
Vi hängde här i 3 dagar med magisk mat,
relax och vacker svensk sommarmiljö.
Romantiskt as hell, och ja.
Jag faller fritt i det.
Värda liksom.



Tack för att jag fick plåta dig
med EYES WIDE OPEN.
De snälla, som äger så mycket 
och säger mer än du förstår.

”What Lies Ahead
Will Always Be A
Mystery.
Dont Be Afraid To Explore”

M.





2 kommentarer: