11 november 2019

My Monochrome Swedish Home



Ovan ser vi mitt vardagsrum.
Ja, det vill säga när jag hade ett.
För cirka 2 år sedan.
Sedan dess har vardagsrummet fått 
flytta bort och numer är detta mitt sovrum.
Ärtan behövde eget space och vi
ville inte flytta.
Summan av kardemumman blev
att sofforna åkte ut och dubbelsängen
åkte in.
Typ.

Ikväll delar jag med mig ett axplock 
av alla de tusentals bilder jag fotat av mitt 
eget hem under åren.
Fantastiskt duktiga Niki Brantmark
som driver bloggen


och även erbjuder inredningstjänster 
online, har delat med sig fler bilder och text 
i ett blogginlägg från mitt hem som 
du hittar 

(om du scrollar lite:))
Tack och bock🖤





Mood och mood.
En knopp fylld med funderingar 
om ditten och datten.
Vad är viktigt.
Hur blir livet levande 
och vad bör finnas i det.
Motvinden och medvinden.
Att hitta balansen och allt det där.
November är snart halvvägs 
och jag trampar på.
Hinner det jag orkar och
önskar samtidigt mer tid.

Nu dusch och inpackning 
av trött hösthår.
Måndagen är gjord och jag
ska somna tidigt.
Imorgon är det tisdag och nya
tag.
Alltid nya tag.

Kramen M.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar