8 februari 2020

Arty ~ DIY



Hemma och kurerar mig.
Donar mellan varven och 
säger hello till skaparlusten
som den senaste månaden har
varit extremt närvarande här hemma.
Lusten att förändra med 0-budget 
och att skapa mina egna lösningar, möbler
och dekoration har inte varit SÅ
närvarande på länge.
Jag älskar den absorberande 
kraft och förlorande i tiden
som det ger mig.
Timmarna kan springa iväg och jag 
är här och nu.
Vilket jag sällan är annars.
Ofta på väg.
Stressad och i ofokus.
Jag blir som bäst om jag får tiden.

En ytterligare winwin är
att jag skapar mitt eget hem.
Som ingen annan har.
Testa vettja.
Kladda.
Klipp.
Klistra.
Forma.
Bygg.
Om du släpper all 
prestige och bara har kul,
så lovar jag att du snart har ditt
första konstverk.



Kartong som jag
klistrat i urklippta skinnbitar i.
För en mer svävande känsla
har jag monterat distanser på baksidan 
och sedan fäst ett snöre för upphängning.



Blandad kompott.
Egentillverkat bord och egen konst.
Plus gubbe från kär vän.
Uppe till höger sitter kär gammal 
krumelur från Mette Handberg.



Duk målad i tjock oljefärg och
sedan övermålad med väggfärg.
Urklipp i tapet.



Gammal ruffig tavla som fått nytt 
liv med lite färgstreck.
Simple as that.



Ett drag med rollern.
Hepp.



Ituklippt kork.
De jag älskar och som gör mig glad.
Goda ord och pepp.



Kvällens projekt.
Gammal ram som jag fäst ny papp i.
Sedan har jag klippt remsor av
brun papp som jag limmat till
olika stora ringar som jag
sedan limmat fast på pappen.
En ljus ring fick plats.
Enbart för att jag gillar att
reta ögat med något som sticker
ut i det flytande flytet.

Nu vila och vila.

Fin kväll mina vänner.
Kramen M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar