5 februari 2020

Stockholm Furniture Fair



Hemma efter ett par dagar i Stockholm
med goa vänner/kollegor, snygghotell, grymt god
mat och framförallt MÖBLER.
Stockholm Furniture Fair/ Stockholm Design Week
är i full gång och det är alltid fint att se nyheter
och hitta inspiration.
För inspiration hittar man här.
I år tar jag med mig brända toner,
beigt istället för grått, mjuka övergångar 
med brunt eller svart som lätt kontrast.
Ek som träslag, väggar av björk-plywood 
och målade ytskikt i många liknande toner.
Om jag bara får önska mig
en enda sak från mässan så 
är det ullmattan (se längre ned) från
Classic Collection.
Perfekt skitig beige, tjock och matt.
Ferm Living gjorde montern där
jag ville ha allt och deras 
historieberättande bakom
produkterna med ett självklart formspråk 
träffar mitt i prick.
Precis som Design Of.
De enkla linjerna, de få noggrant 
utvalda färgerna och Johanna.
Ägare och grundare som smittar med
sin ödmjuka sätt och enkelhet i
positiv bemärkelse.



Plywood-väggar.
Ja tack!



Godispallar hos Swedese.





Firm Livings nya utemöbler.
Sitsar med mönster eller utan.
Stomme i beige eller svart.
Galet fina!



En liten mugg från Firm.
Ja.
Jag har en mugg-fetisch och
man kan bli förälskad i en sak.



MATTAN!!!
100% ull och helt underbar.




Design Of.
Bra och bra.
Enkelt med dina egna detaljer som får
sätta stilen.



Ny favorit.
Rullvagn i den nya bruna färgen.
Löve.





Blå!
Perfekt blå till och med.
Lysande hos Fogia.



String.
Lika samma snyggt varje år och
ändå går jag alltid från deras monter fylld
med inspiration och nya idéer.





Blique By Nobis.
Hotellet vi bodde på.
Nytt sedan 10 månader på
Gävlegatan.
Lika mycket interiör-inspo som att 
gå på mässa liksom.
Grymt trevligt
med Fogias Tiki-soffa i
mörkbrunt läder 
tillsammans med fina fåtöljkompisar
från Carl Hansen och OX Denmark.
Vilken fest liksom;)





Handväskan smälter 
in på rummet med BYREDO produkter
i badrummet.
Aaa, ni fattar.
”Fint ska de va - i stan ska vi bo”
som min farmor Daggan brukar säga.


Nu duscha och varva ned.
Försöka i alla fall.

Fin kväll.
Kramen M.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar