2 februari 2020

MakeOver





Jag ville ha ett mer luftigt hem.
Lätt att andas i, och lätt att fina ro.
Modernt.
Fast det i slutändan blivit fyllt med
vintageprylar och secondhand möbler.
Ändå andas det nutid.
Så det funkar mina vänner.
Att använda använt och
ändå känna nyhetens behag.
Ett nytillverkat bord fick det bli.
Eller ja.
Ett egentillverkat.
Ett runt bord som jag länge drömt om
att göra ihop med pappa.
Min duktiga snickarpappa Lasse.
Sedan några tavlor som jag kladdat ihop själv osv osv.
Renovering av gamla byråer som med färg och lite spackel känns som nya.
Det ger mig det där personliga 
här hemma.
MITT HEM.
Jag skulle önska att vi alla vågade 
blanda mer.
Att vi inte var så rädda för att 
inte vara rätt.
Att vi vågade tänja gränserna
lite mer utanför givna saker 
i givna rum.
Tänk att det bara är ditt och din
familjs hem.
Som om ingen annan såg.
Hur skulle du vilja leka fram
ditt hem då?

Jag hade en målsättning
om 0 kronor i budget för
min makeover.
Genom att sälja vidare möbler
och prylar har jag hållt mig
till budgeten.
Det har alltså kostat mig inga pengar att 
göra en ganska stor förändring här hemma.
Miljösmart och SÅ kul utmaning!
Dessutom världens bästa tidsfördriv 
för en svenska som längtar efter Norge.










Typ klar och tackar 
både pappa och bonuspappa
för hjälp med både ditten och datten.
Starka armar och galna upptåg
som resulterat i ett ”nytt” hem.

Intresserad av det runda bordet?
Färgerna jag använt?
Maila mig i sådant fall på
maria.karlberg@hotmail.com

Fin kväll mina vänner.
Kramen M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar