23 mars 2020

Mina Vänner, Hoppet & Tillsammans



Hopp.
Hoppfullhet.
Den svåraste känslan att greppa just
nu, men ack så viktig att hålla fast i.
Tillsammans.
Också ett ord med innebörd som 
klingar trygghet.
”Vi måste stanna upp och 
omgruppera.
Hitta nya lösningar och göra
det tillsammans”
som vännerna på 
skrev i sitt senaste inlägg.
Se nedan.

Vi är försiktiga men vi måste också
lyssna och våga leva.
Idag slår jag ett slag för mina
vänner och kollegor.
Som i stundens allvar jobbar
hårt med att blicka framåt.
Mitt i häret och nuet.






Mitt jobb.
Vi tror på tillsammans 
och att blicka framåt.
Mot vår, sommar och uteliv.
Jag tror på vackra miljöer, prylar
och fix hemma som skön distraktion.
Funkar för mig.
Alltid.

Mina underbara vänner 
på 
NOA NOA i Örebro
med Jennie och Pia i spetsen.
De som rullar butiken
som om den vore deras egen.
Det de inte vet (och gärna delar med sig av)
om kläder, material och passform är inte värt att veta.
Ovan ser ni mig i delar av årets linnekollektion.
Tunika och bralla.
In på deras Insta vettja 
@noanoaorebro och tveka inte på att
höra av er.
De skickar!
Såklart:)



BARE SOLUTIONS
Det är nästan precis 2 år sedan jag besökte
Lisa Frazer och hennes sköna crew på 
Bare för att fixa deras inredning.
Det gjorde vi och det ena ledde till det andra.
Jag har sedan dess både fixat bryn, fransar och nu senast 
gett mig ut på en laser-resa mot ett hårfritt men framförallt 
obehags/pippelfritt liv.
Mellan varven av behandlingar har vi lärt känna varandra och snackat allt från liv å lust, företagande, alla våra tusen idéer till känsliga hudsorter mm mm.
Boka ett besök eller ge bort ett presentkort för
framtida behandlingar vettja.
Det är du/han/hon/de värda.
Deluxe.



Sist men inte minst.
Min vän Roger och hans gäng på
(och alla andra krogar apropå inlägget ovan)
Platsen och människorna
som har gett mig så mycket
minnen och upplevelser.
Smaker blandat med spektakulära miljöer
och vyer.
Den positiva energin och glöden
som bor här är svår att beskriva.
Måste upplevas.

Det har också blivit min och min Tomas plats.
Där bodde vi i somras när vi först lärde känna
 varandra efter månader av brevväxling
mellan Norge och Sverige.
I sommar ska vi dit igen.
När vi äntligen får vara
TILLSAMMANS.

Jag hejar på hoppet 
och alla mina vänner i staden där jag bor.
Örebro i mitt hjärta och 
när det som alltid varit självklart inte
kan tas för givet.

Heja, fin kväll och med allas vår farmor i tanken.

Kramen M.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar