29 mars 2020

White Season Starts Now




Söndag.
Hemma.
Innan tur ut i solen
till vänner, barn och frisk luft.
Både genom själva luften och 
vänskapspratet faktiskt.
Ventilera liksom.
För Covid-19 är i ständig närvaro.
Om någon undrade nåt annat.
För oss som bor i Sverige är 
den här viruskrisen annorlunda 
än för många andra.
I andra länder.
Att se sig själv utifrån 
som om du vore en deltagare i 
ett experiment utan given utgång
och mot strömmen är inte 
lättorienterat.
Jag sliter varje dag med min 
berg och dalbane - hjärna.
Gör vi rätt som håller samhället öppet?
Gör jag rätt i att försöka hitta en 
vardag i det svåra?
Är det inte rätt att inrätta sig i ledet
och våga tro på vår Svenska strategi?
Vem är jag att döma?
Vem är du att döma?
Sitter vi ändå inte alla i samma båt,
med den HÖGSTA ÖNSKAN om att
vi alla oavsett strategi kommer
ur det här med hälsa och hyfsad
levnadsstandard i behåll?
Min hjärna kokar liksom över 
av denna ”mind-game”
som åker fritt fall emellanåt.
Så för att inte tappa fotfästet 
väljer jag att med stressad hjärna
gå på rådande rekommendationer 
från experter i landet och staden jag 
lever i.
Med försiktighet och mod
väljer jag att våga leva mellan 
varven av intensiv uppdatering om
Coronans framfart.
För om jag förlorar hoppet,
tron på en framtid efteråt och att inte
få använda triviala glädjemetoder i 
en allvarlig tid så 
kommer depressionen.
För oss alla.




Sommaren.
Längtet med varma dagar 
och långa nätter.
Vita plagg i linne.
Svepande och lika magiskt 
material som ull.
Svalkande i värmen och
det enda material som
får ok-stämpel på lite skrynklor 
här och där.
Vitt till vitt.
Både basic utan detaljer 
och med spets.
Sommaren är årstiden för
den kvinnligt skira och
enda gången på året jag faktiskt 
tycker om att känna mig söt.
Nåväl.
Jag balanserar ändå gärna 
ut det med en skinnbralla.
Det vet ni ju vid det här laget.

















Först i inlägget 
sitter jag i MAGISK linneblus
från mina vänner på
NOA NOA i
ÖREBRO.
Övrig inspiration
från By Malene Birger, Isabel Marant, 
The Frankie Shop och Pinterest.

Släpp taget en stund 
och ta till det som 
ALLTID hjälper,
om än kortsiktigt.
Det är sen gammalt.
Vill bara påminna er lite.

Ta hand om varandra,
tillsammans och fin kväll.

Kramen M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar