3 april 2020

I Nöden Prövas Allt. Till Och Med Påskliljor



Hemma.
Hela fredagen lång.
Idag är första lediga dagen sedan
det här galna kaoset började som
jag fått något vettigt gjort
och faktiskt lyckats njuta
lite av dagen.
Sol ute och fix inne.
Serier som paus mellan tvätt 
och dammsugning.
Å så lite påsk-grejs.
Här hemma fortsätter jag
att tycka om torkade kvistar
och ris från skogen.
Ypperligt tillfälle att samla 
efter gårdagens storm.
Brunbrända ormbunkar
och knotiga kvistar får samsas 
utspridda i lägenheten.



....och plötsligt hände det.
Jag har köpt mig gula påskliljor.
Fick feeling på Hemköp
och var tvungen att köpa tröst då
kassörskorna satt bakom plast-visir 
och våtservetter delades ut vid ingången.
Fortfarande som i en film.
Jag hetsköpte 6 rör C-vitamin också.
Just in case.
Så nu får denna hemtrevliga 
blomma som inbringar nostalgi
och trygghet bo vid entrén i
huset där vi bor.
Hepp.



The Bigger The Better?
Å får man skoja nu?
Aaaa, och ett måste.
Jättegrenar med fjädrar fästa i 
mässingsringar.
Det räcker liksom så.
Ta ju för sig.
Minst sagt och älska 
det lilla just nu.



Stickad.
Solgul.
Tight och ändå mjuk.
Min nya favvo från
vännerna på 
NOA NOA 
i
ÖREBRO.
Mer om dem längre ned.
Bara en liten closeup.





Tips.
Jag tokgillar magasin.
I pappersform.
Högar av de lästa blir till 
sköna stilleben, och i veckan
hittade jag dessa tidningsställ
på Lagerhouse för 10 bagare styck.
Hur fint som helst.
Ger känslan av ordning och reda.
Fast man inte har det;)



Lubbar du precis som jag 
omkring på jobbet hela dagarna?
Lägger mobilen överallt, 
och ofta inte har en aning om vart
den är?
Då ska du gå in på 
sköna inspirations-plattformen
THE WAY WE PLAY
och klicka hem 
det här mobilskalet
(Finns i fler utföranden)
med tillhörande rem.
Grymt nöjd.



Lite påskfint till ärtan.
Hon kommer garanterat tycka
att det är barnsligt, så jag passade 
på nu när hon är hos sin pappa.
Haha.
Gammal mobil från
med hennes egengjorda flingor
i papper och söta kaninpåsar
från
Sänggavel i rotting från 
jobbet





Hej solen.
Podd och kaffe.
Smilbanden åker upp
och jag njuter en stund.
Vill glömma och lyckas nån 
timme faktiskt.
Som att ha vart på semester en vecka.
Välbehövligt.



Riset på plats i hallen.
Solig kväll och mycket
tänk i knoppen.
På alla som har det likadant.
Hur vi fixar ovissheten och oron.
Jag tar en dag i taget.
Glad att kreativiteten inte 
lämnar mig.
Då blir jag ingen.

Solgul stickad tröja kommer som
sagt från
mina fina vänner på
NOA NOA i ÖREBRO
Uppge ”påskfin” 
i kassan på butiken i
Örebro och få
25% på valfri vara.
#supportlocal
och förståelse åt alla håll.

Take Care och
använd förnuftet.
Tillsammans tar vi
helg.
Dag för dag och kramen
genom luften.

M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar