12 september 2018

On My Mind



Här ovan.
I en av Örebros vackraste 
lokaler hänger
Lisa Frazer om dagarna, på sin salong 
Ni som läser bloggen vet att 
även jag hängt här en del.
Både på inredningsuppdrag och för 
snyggare bryn, fransar och
bättre hud med salongens
egenproducerade produkter.
Häromdagen var jag hos Lisa 
för att färga, noppa, vaxa och
klippa till mina bryn.
Har sedan jag började min
”behandling” av brynen blivit
smått besatt då jag insett vad 
ögonbrynen kan göra för 
utseendet.
Välformade och ifyllda bryn
lyfter liksom hela ögat och du
ser helt klart både piggare
och fräschare ut.
Infärgning av ögonfransarna
är också ett skönt sätt att se lite 
piggare ut även när du inte
orkar med mascaran.

En skön stund och med mig fick 
jag både energi och nytt uppdrag av Lisa 
som har nya höstplaner för 
salongen.
Mer om det senare och håll 
utkik.
SÅ kul!
#cliffhanger



Hej hej.
Morgon och no make up.
Mörka bryn och fransar.
...o så min energi-tattoo som jag
satte på plats i somras.



Här har ni dem.
Tre produkter som jag testat sedan i våras.
Helt utan onödiga tillsatser och veganska.
Lisa tillverkar och paketerar dem själv.
Snacka om lokalt närproducerat.
Oljan använder jag till kropp och hårtoppar.
Går in i huden och kladdar inte.
Skin-misten är mitt dagliga ansiktsvatten
och lugnar HELT KLART min känsliga
Rocacea-hud.
Saltscrubben tar bort allt fras och lämnar huden 
len och babymjuk.
Alla tre produkter doftar lätt och på 
riktigt.
Säljs på salongen.
Löp och köp!



På jobbet känner jag in hösten.
Med extremt trötta ögon får
jag energi och inspiration via 
sociala medier och kreatörerna
jag följer där.
Ton i ton och murrigt mys.
Brända toner.
Döda växter.
Ett enkelt formspråk med detaljer 
som blir kompisar i vackra 
stilleben.




Jotun Lady:s färgkatalog
har precis släppts och vill du hitta
galet fin inspiration för höstens
projekt där hemma föreslår jag att 
du lubbar till närmsta återförsäljare och
hämtar katalogen.




Loppis-säsongen i traditionell
mening är över.
Jag fortsätter rensa hemma och
det som inte kommer användas 
som rekvisita vid styling
ska säljas.
Antingen på en egen bloppis eller 
på REUSE
som går av 
stapeln på Conventum 
i Örebro den 13 oktober.
Spana in FB-sidan vettja.
Att klura på och HEJA trenden 
med återanvändning.


Lekfull inredning.
Som ovan hos holländska 
som inte drar sig för att slänga 
in det hon känner för i sitt hem.
Osvenskt skönt och långt
ifrån den svenska ängslan 
om att inte våga med rädsla 
för att inte vara ”rätt”
Det finns ju inga rätt och fel.
Personligt med en sammanhållning
i form av färger och material
är det enda jag tycker att du behöver
tänka på.
Sedan gör du ditt hem till ditt
och ingen annans.



Att få upp här hemma under hösten.
Inspirerades för första gången av den på 
Bare Solutions.
Vill använda den för ärtan att kladda
på men även för gäster som en 
gästbok.



Lenny Kravitz.
Med låttitel och bästa budskapet
på tishan.
”Let Love Rule”
gick som ett mantra i hela mig
under söndagen med val på schemat.
Att Sverige är fyllt av så 
många främlingsfientliga människor
skrämmer mig.
Att medmänsklighet och frihet inte 
sitter i människors ryggmärg är utom min
förståelse.
Ni är rädda och patetiska.
Må vi andra tillsammans lyckas 
övervinna och aldrig ge upp 
på det självklara.

Nu snyta snuvig näsa och sova tidigt.
Kanske och trend att bryta.
Höst och hej förkylning.

Kramen M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar