20 maj 2019

Blandat Är Bäst



Hemma.
Tryggheten och andningshålet.
Nystädat och hundkex i vaser och krukor.
Lika jobbigt att slänga om några dagar 
som härligt att plocka in.
Att följa årstiderna och det som 
finns att tillgå i naturen.
Gratis och vackrast.
Jag gillar ju det.
När allt inte är köpt.
Personliga prylar.
Minnen.
Egentillverkat.
Prestigelöst och fantastiskt 
för den personliga känslan 
som gör huset till ett hem.
Likadant gäller i garderoben.
Några nya plagg till gamla favoriter 
gör mig glad och uppfinningsrik.
Inte som prick alla andra.
Miljömedvetet och ekonomiskt.
Snart är sommarens loppisar i full gång 
och jag rekommenderar varmt att 
ni jagar vintagefynd till både 
hem och garderob.
Ordna byteskvällar med vännerna
och bli glad i sommarsolen över
nya gamla ting.





Blandad kompott.
Avklippta brallor från några säsonger sedan och bälte 
från Mulberry som jag fyndade på
Tradera för 350 år sedan.
Perfekt inslitet.
Till det en ny tisha från 
Noa Noa vars basprogram
jag addar till allt.
Bästa.



Jodå.
Rotting rullar upp sig i regnet.
Det gör inget.
Jag limmar om det då och då.
Gammal stol som jag fått i gåva 
av kund.



Ny solstol i bambu med avtagbart
tyg från jobbet.
Ihop med gammal stol blir det en skönt
 avslappnad sommarkombo.



Rödbrun klöver.
Heter säkert något annat.
Jag älskar färgen och har här 
planterat i säck från 
Ernst Form och sedan hängt upp 
hela planteringen på balkongräcket
i gammal cykelkorg.
Funkar.



Bälten är något jag alltid gillat.
Har oförskämt många som används flitigt.
Om man som jag diggar basic är bälten
den perfekta accessoaren för att markera 
och krydda.
Gamla i brunt skinn är favoriterna just nu.








Sandalsäsongen närmar sig.
Det bästa och HEJDÅ
strumpor.
Lägger ut en reminder om att börja
putsa och smörja.
Som ni vet sedan tidigare har jag 
total fobi för ovårdade fötter.
Lika mycket som jag älskar barfota
och fötter, avskyr jag hemska hälar
och avskavt nagellack på tånaglarna.
Så löp och köp creme och fil.
Lätt som en plätt.



Nu kör jag veckan med henne.
Min lilla kameleont.
Vi två.
Lyx och lättare steg.

Fin start på veckan mina vänner.
Kramen M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar