12 juli 2019

Fjärilar I Magen & Grafisk Hatkärlek



Mitt i semestern.
Sommaren 2019 som
skulle gå som den kom.
Inga planer och 
aldrig hänt.
Vi mår som vi mår.
Vi gör så gott vi kan.
Livet och allt det där som 
händer bakom 
men som aldrig nämns.
Det vi lämnar mellan
raderna i jobb, bekantskaper
och inför barnen.
Att vara vuxen samtidigt
som du vill vara uppslukad.
Att sträcka ut handen till
det gamla, och 
samtidigt möta det nya.
Fjärilar i magen som
gör att molnen på 
himlen gör inte
så mycket.
När fint känns FINT.



Inredning.
Intresset som inte tar semester.
Dagens tips för
strand-scroll blir 
där jag i perioder kan nörda 
runt och gotta mig.
Jag gör och ser SÅ mycket 
inredning i vardagen.
När jag får välja själv,
till mig själv blir 
det enkelt mycket.
Högar med böcker.
Lätta att flytta.
Svävande inredning med luft.
Som kan flyga hit och dit.
Icke-färger och lätt att andas.
Växter och kontraster som
inte signalerar grafiskt 
fast jag i hemlighet ändå stoppar 
in den kombon här och var.
Hatkärleken ni vet.








Pälsen.
Den slitna coola.
Att använda året om om man bor 
i Norden.
Jag fortsätter digga 
gubblooken.
Stort blir kvinnligt.
Böljande är bra.






Nu laddar vi upp i 
ett nedvarvat mood.
Norgetur på agendan
och vem kunde tro det?
Inte jag och älska
överraskningar en 
bra bit in i livet.
Längt och längt.

Vi ses.

Kramen M.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar