16 september 2019

Paris Part Trois




Vi gör stan.
Denna gigantiska vit/grå stad.
Alla hus är gamla.
Alla.
Vackra och snirkliga med
franska balkonger och fönsterluckor.
Det finns liksom inget stopp på det 
fina och en mer Instagram-vänlig 
stad är nog svårt att hitta.
I vissa kvarter måste man lyfta 
blicken något.
Från det skitiga och upp 
mot det slitna charmiga.
Butiksnamnen är skrivna
direkt på fasaderna och
det mesta är opretentiöst 
och mysigt.
Idag har vi delat på oss.
Ärtan är med morbror Sebbe
på EuroDisney, mamsen och 
syrran gör Versailles och jag
vilar mig lite.
Kroppen är inte i fas riktigt
ännu, så stilla upptäcksfärd
i vårt kvarter får bli dagens 
enda to-do.
Tänkte ösa på er en bildkavalkad
från dagen och dagarna här.
I Paris.
Allez-y, servez-vous;)





The Boot Café, eller La Cordonnerie 
(som betyder skomakaren) måste
nog vara världens minsta café med
 endast två bord.
Kika in om du har 
vägarna förbi Marais-kvarteren.






 Sacr’e Coeur.
Majestätiskt minsann.


En helt vanlig ovanlig gatukorsning.



Notre Dame.
Under reparation efter branden 
i våras.
M.Ä.K.T.I.G.T 



Café efter vägen i Marais-kvarteren.
Bara sådär.
Fint så.



Lunch-hak al’a Paris.



Gottis-tillverkning och 
de finaste bakverk jag skådat.



Ärtan och karusellen.



Eiffeltornet.
Såklart och ärtans mål med resan.
Vi åkte hela vägen upp.
Såklart:)



Mina 2.
Födelsedagsmamman och skorpan
kollar in Paris från ovan.






Selfie med mammi.
Min fina vackra mamma.
70 år och 1 dag idag.





Girlgang.
4 stycken Karlbergskor 
på väg mot gooooodaste 
födelsedagsmiddagen.
I ett sommarvarmt Paris.
15 september.
I like.
Älskar er, mina flickor.








Hotellets Café Au Lait
och Croissanter prick nu.....
och så många gånger om dessa
dagar.
Mumma.



Min enda shopping till mig.
Ett litet Eiffeltorn.
Såklart.

Nu vila lite till innan
flocken samlas åter.
Sista kvällen och hej
Bistro med rödpang.

Vi ses!
Kramen M.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar