18 september 2018

Compact Living Al’a Råmaterial



Fortsätter inspireras av det där enkla.
Som man kan fixa själv.
Utan 1 mille på kontot.
Min grej under många år har varit 
just det.
Att trolla fram inredning med det
man har eller bara hittar 
på nåt vänster.
Kan ofta komma på mig själv
i att jag jobbar som allra bäst
när jag inte har en färdig
skiss eller plan.
Bara en ide som sedan får ta form
med hjälp av det jag hittar på
vägen.
Det kan vara att jag ser någon 
befintlig möbel eller pryl på plats 
eller som oftast hittar nåt ”skräp/skrot”
någonstans som sedan får 
nytt liv i mitt eget eller 
någon annans hem.
Eller på jobbet för den delen.
Sedan kan jag absolut adda nytt.
Fast utan det där ”skrotiga”
tycker jag oftast att inredningen
tappar själ och personlighet.
I helgen har jag umgåtts med vänner.
Bla Micke & Johanna som ska inreda
en bod och göra den till ett 
skönt ungdomsrum till dottern Thea.
Jag blev så inspirerad och som så
många andra kvällar när jag scrollar 
runt på Pinterest 
hittade jag bla ett gammalt reportage 
från Ikea Livet Hemma
med Compact Living i fokus.
Stommar täckta i plywood och 
platsbygd inredning i samma
material.
Så fräscht och kostnadsvänligt.
Adda textilier, plåt och lite galler
så har du ju ungdomskänslan i ett 
litet paket.
Tokgilla.









Som en hederlig gammal
badstu fast i nutid och inredd
smart och skönt för avkoppling
med utsikt.
Enkla dynor och kuddar.
Klart.


Galet snygg garderobsvägg.
Stommar från Ikea klädda 
med plywood.
Ge mig!



Stockholmslägenhet som
var till salu för en tid sedan.
Jag kan inte utreda om det är en
utdragssäng eller två
separata sängar.
Tänker det förstnämnda 
och smart (och snygg)
ide.
Ut med sängen till båda
barnen om natten.
Sedan in med den ena 
under den andra när dagen
gryr och golv behövs till lek.



Enkelt mobilt kök
som känns ihopplockat till en
helhetsmodul.
Skulle jag absolut inte 
säga nej till och hellre
det än överarbetat jättesystem
som dessutom kostar maximus dineros.



Ljust och fräscht.
Mörka ekgolv som gifter
sig fint med plywood-luckorna.
Att inspireras av.
Lite skrot och fina 
prylar runt om så har 
du ditt alldeles EGNA hem.

Nu natta min flicka 
som kör bonustid hos mamma
när pappa jobbar borta.

Fin start på veckan mina 
vänner.

Kramen M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar