14 oktober 2018

Bränt, spetsigt och ormhett



Kreativitet.
Lusten att vilja skapa och 
må bra av att vara runt andra 
skapande typer.
Drivet i att göra sitt intresse till
sitt arbete.
DET har för mig varit en 
återkommande energi och injektion
under de senaste åren.
Jag har inte alltid varit i mitt 
nuvarande forum.
Iaf inte när det kommer till 
att arbeta med inredning lr mode.
Mina två största intressen.
Under 20 år har jag arbetat med helt 
andra saker.
Med barn och som personalansvarig.
Då levde intresset vid sidan av.
Det funkar ju det med.
Med fördel kan jag säga att 
det alltid funnits nära mig.
Med en snickar-pappa och 
en mode-nördig mamma.
Med dem och genom generna 
fick jag både och.
Lusten och glädjen i att skapa och 
se både stora och små projekt 
har så länge jag kan minnas tagit
sig uttryck på diverse olika sätt.
Att göra om på flick/tonårs rummet 
var vardagsmat för mig.
Pappa fick bara stå ut med att inte
veta vad som skulle möta
honom vid hemkomst efter jobbet.
Ibland hade jag tom bytt rum 
och han fick fogligt nöja sig
med ett rosa-tapetserat hemmakontor
när jag fått en ide om att greja 
med grått som hans kontor var tapetserat i.
Nån vecka senare var jag ofta tillbaka 
igen.

























Brända toner i brunt.
Den här höstens hangup.
I både inredning och garderob.
Till det vill jag gärna adda 
ormmönster och grått.
Månadens stora Insta-inspiratörer 
blir Pernille Teisbaek och Mirjam Flatau.

Nu ska jag ta dagen vidare.
Förmiddagen har ägnats åt att slänga ut
trasiga möbler och världens bästa pappa
och bonuspappa har åkt till tippen 
åt mig.
Yay.
Att rensa är lika med att 
kunna djupandas igen.
Bästa som finns.

Fin söndag mina vänner.
Kramen M.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar