23 oktober 2019

Studio Naya Reused?



Jag har köpt en sten-cool (stentvättad och ni
förstår det fyndiga såklart) på
Myrorna för 129 bagare.
Det fick mig att fundera på
en eget Instagramkonto
med både blogguppdateringar
och sälj.
Studio Naya Reused.
Vad tror ni?

Vintage.
Reused.
Begagnat.
Återbruk.
Osv osv.
Namnen är många.
Meningen den samma.
Vi är ju där för längesedan
och själv har jag i åratal köpt, bytt och 
sålt använda grejer och prylar.
Jag tror det är jakten på
det där unika.
Utan att för den delen betyda pricy.
Hellre tvärtom.
Såklart och dubbeljakten på
det perfekta och unika fyndet.
Med miljötänk på köpet liksom.
Fint va?
Tänkte tipsa er om några 
av de härliga konton jag följer
i sann reused anda.

Varsågoda.




@eliavintage 
Säljer och stylar GRYMT snyggt.
Lika mycket inspo som shop.



@vintage.mo
Finaste @marieolssonnylander som 
säljer av allt från kläder till vacker inredning
i sann stökig och snygg anda.



@the_vintage_bar
Designprylar till schyssta priser.



@linneasalmen
Ingen shop men väl värd att följa.
Linnea står för skön självdistans, och visar 
opretentiöst upp sitt arbete, hem och liv.
Loppisfynden haglar lika tätt som
humorn och jag älskar den dagliga dosen.



@emmaelwin
grundare av @wemakeitlast
där hållbart mode och inredning står i fokus.

Nu fortsätta mysa.
Under täcket med ärtan.
Vi är trötta.
Båda två.
Nu börjas det.
Kampen mot mörkret 
och att hitta energin.
November runt hörnet och 
bara att bita ihop.

Hepp och fin kväll
mina vänner.


Kramen M.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar