27 oktober 2019

Dagens Kalas Tips



Kalas.
I förskott.
Ärtan ska bli tolv år och 
släkten har varit här för att fira.
Hurra och hurra för
allas vår lilla solstråle.
Att fixa kalasfint måste inte
kosta skjortan eller vara 
speciellt krångligt.
Det vet ni väl?
Om inte så tipsar jag idag 
om enkla sätt att fixa fint med 
massa prylar du säkert redan 
har där hemma.
Som glas att sprida ut på 
bordet med värmeljus i.
Så effektfullt.
Använd naturen och trädgården.
Ta in blommor/växter efter årstid.
Vi plockade in höstlöv från
gräsmattan utanför och dekorerade 
bordet med.
Pappersstjärnor har ni säkert i
skåpen.
Blanda med ballonger för
drömmig kalaskänsla.
Tårtan.
Min Karla valde mumsmums-variant
med maränger på kanterna.
Fyllning av banan och hallon.
Supersundergod och lätt att göra.
Lite vimplar och nån ljusslinga, 
och voilà.
Köket förvandlades till
festrum liksom.

















Lilla vän.
Mitt älskade allt.
3 dagar kvar tills du är
12 år och jag fattar ingenting.
Lyckligt lottad är jag och
livet med dig är så
galet roligt.

Nu vilar vi en stund efter 
hektisk helg.

Fin kväll mina vänner.
Kramen M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar