12 januari 2020

Vårt År & Vit Vår





Hej och halloj.
Det nya året är igång.
2020 och vårt år.
Mitt och hans.
Den här helgen har jag
för första gången varit 
solo sedan i somras.
Utan ärta, utan jobb och utan honom.
Pass på och förändring på
tapeten.
Bokstavligen.
Mellan varven av 
att sova middag som antidote
mot förlamande trötthet har jag
dragit igång ”projekt tv-rum”
i sovrummet.
Ni som följer mig vet att jag
är en rum kort och därför 
under några år har valt 
att skippa soffa.
Fast besluten om att det funkar 
finfint.
Tills nu då.
Med finbesök från
Norge lite här och då,
har jag (med ”hjälp” av dig Mr;))
insett att det kan vara rätt nice
att soffhänga.
Sagt och gjort.
Ingen större eftertanke i vanlig 
ordning och igår åkte 
mitt gigantiska skåp och 
cool-fåtölj ut.
Till förmån för mer plats 
och en soffa som jag ännu
inte hittat.
En lagom sliten skinnsoffa
i beige/brunt står högst på
önskelistan.
Det ena drar med sig det andra
och rensning pågår överlag 
här hemma.
Målet är ett ljusare hem 
med mindre överflödsprylar.
Jag tar lite i taget
för att slippa prylar-överallt-paniken.
Det som jag inte säljer ska under
våren få gå till Myrorna.
Hållbart tänk och återbruk är inte
längre en trend.
Det är en självklarhet.





Som pricken över i:et Mr.









Mjuka övergångar och en
gnutta svärta.
Egen konst och stora 
detaljer.
Oplåttrigt och hellre stora 
stilleben med många samlade 
prylar på en inramad yta.


Kate Moss
för Zadig & Voltaire
vår 2020.
Vem vill inte ha en vit jeansskjorta 
med volanger nu liksom.



Tisha to die for.
The Frankie Shop.





Zoe Kravitz 
i tight brottarlinne al’a modell
jag tokdiggar.



Malene Birger 
vår 2020.
Ljust och lättburet.


Även min garderob kommer
att fortsätta rensas ur under våren.
Den ljusare årstiden som står 
på tur här näst.
Tack och lov.
Tishan med axelvadd från 
Frankie Shop
är att spara till och
sedan vill jag bara adda
mer vit demin, basic linnen
och mina guldsmycken som 
personliga utropstecken.

Nu fixa fint tills imorgon.
Handla mat och 
gå från tonårsliv till
mamma-liv.
Tuva min Karla.
Som jag längtar efter dig.

Kramen M.


1 kommentar: