15 januari 2020

FORMEX



Jo men visst.
Det fanns en och annan gobit.
På ett för övrigt glest och lamslaget Formex.
Mässan där utställare och leverantörer 
visar vårens nyheter/inredningsdetaljer.
Vi ska inspireras och 
helst köpa på oss mängder.
Samtidigt som 
Elsa Billgren och Sofia Wood
föreläser på hållbarhetens dag
om secondhand i inredningen.
Hur lirar det ihop?
Jag hejar på vintage sedan måååååånga
år tillbaka.
Ur miljöaspekt och som
skön stuns till hem och 
garderob för ett personligare 
uttryck.
Absolut.
Det ena måste inte utesluta 
det andra osv.
För mig blir det 
märkligt.
Jag funderar till liksom.
På hur den framtida handeln
och våra hem faktiskt kommer
att byggas upp.
Förändringens tid är här
och det är dags att tänka nytt.
Med gammalt innehåll.
Helt klart.



DBKD
Fina priser och enkla former.
Det funkar och framgångskonceptet 
fortsätter.


Mattor från Classic Collection 
som jag ville flytta in i.
Tjocka och ulliga.
Som stora varma kramar liksom.
Att ha läääääänge.





Olson & Jensen.
Märket som sedan LÄNGE
blandat unika vintageprodukter
med ett fåtal nyproducerade prylar
varje säsong.
Heja på konceptet och
heja på glaset och porslinet.



Kudde från By On.
Gosvänlig.



Vännerna på
ERNST Form hade 
i vanlig ordning med enkla medel och
sköna toner/former fixat Formex 
snyggaste monter.
Grymt jobbat!



Föreläsarna och källan till
fundering kring konsumering.
Själv rensar jag ut och bygger om
här hemma.
Har absolut ett
habegär, men tänker lika mycket 
ut som in.
Ur miljö och ekonomisk synvinkel.
Att det med enkla medel går att skapa
ett vackert hem och andningshål 
utan överdriven köpmani.
Att upplevelser ger mer än saker 
och att saker är just det.
Bara saker.

Griller i kolan och trött.
Nu dusch och inpackning 
i håret.
Kanske målar jag naglarna också.
Bland det bästa jag vet
för att komma i fas.

Kramen och fin kväll.
M. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar