8 mars 2020

Tidsfördriv



Där sitter jag bara.
Med kaffekoppen som jag gått
runt med halva dagen.
I soffan som jag ännu inte
bott in mig i.
Dagens enda kraftansträngning 
har bestått av flytt av det vrålsnygga
men alldeles för stora
glasbordet, som jag istället har 
ersatt det med
en vit betongkub 
från min kompis Jimmy
på 
Jag ska så småningom adda
ännu ett litet bord i rund form är tanken.
Runda mjuka former känns 
ju som bekant så himla fint just nu.

Varje söndagskväll 
scrollar jag på
PINTEREST 
och fastnar alltid i vackra 
bilder, inspiration och skön läsning.
Avkoppling och vardagsflykt.



Drömmen.
Sommar med barfotaliv och vind
i lungorna.
Långt hemifrån och inget som jagar mig.
Kom bara kom.
Fortare än kvickt.
Jag är SÅ beredd.



Nästa målar idé.
Portaler i olika former.



Om jag någongång renoverar igen.
Att bygga en portal utan genomgång.
Så fint!


Kvällens lustiga.
Precis när jag stoppat in min STORA
vita golvlampa bredvid min lilla soffa
hittar jag det här reportaget.
Om de perfekta lädersofforna.
I samma uppställning som här hemma.
Typ.



Goset.
Fåtöljer och soffor i teddy.
Så galet härligt.
Som att slänga sig i en stor
nallebjörn.
På önskelistan.
Helt klart.

Nu ladda för ny vecka.
Nya tag och allt det där.
Imorrn kommer ärtan och
jag har städat hennes rum och hemmet.
Handlat mat och tvättat.
Gått ur tonårslivet
utan direkta rutiner, 
för att kliva in i den andra veckan.
Den bästa veckan.
Hon och jag.
Here We Go.

Fin kväll.
Kramen M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar