5 mars 2020

Skulpturala Möbler, Mjuka Toner & Make Over Som Längt-Dämpare



Det som började med en distraktion 
håller på att sluta i en total 
makeover av mitt hem.
Jag införskaffade en brun gammal skinnsoffa 
för att kunna erbjuda min älskade norrman
ett skönt häng när han hälsar på.
Ärtan och jag har länge levt utan soffa i vårt 
kompakta hem.
Sänghäng har vart vår melodi.
Inte så vuxet men ack så skönt.
I alla fall.
Det ena gav det andra och jag 
fullständigt absorberade mig 
i att göra om.
Jag sprang liksom
ifrån längtet efter honom därborta
i Norge med att ta till det som alltid 
får mig i här-och-nu-mood.
In i bubblan och inget annat 
existerar.
Med 0 kronor i budget fick 
många stora möbler flytta hemifrån
till förmån för nya.
Det hårda svarta finns kvar fast i 
mindre mängd.
Mest för att reta ögat och 
adda lite edge.
Varma toner och mjuka 
övergångar har istället fått ta över 
och jag har skalat av mitt hem.

Min pappa och jag har även tillverkat möbler
och lusten att utveckla det har inte blivit
mindre.
Kanske mitt nästa projekt att sätta
tänderna i när längtet efter
Norge gör sig påmint igen?











Jag inspireras otroligt mycket
av skulpturala möbler just nu.
Annorlunda formspråk som inte
säger givet någonstans.
Lätt att se på och lika mycket konst 
som tavlor på väggarna.

Nu duscha och fixa naglarna.
Imorgon kör vi fotodag hela dagen lång.
Skönt.
Annat.
Kreativt.
Lättsamt.
SOM jag behöver det prick nu.

Vi ses!

Kramen M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar