4 april 2020

Bananas På Blommor



Det blev en dag i solen.
Promenad med en av bästisarna
och hunden Bo.
Aka Bosse.
På Stortorget i staden 
där vi bor (Örebro)
sprang vi på ett hav
av blommor och en 
härlig blomsterhandlare
som inte bara hade 1 utan
massor av tulpansorter.
Ranunklar.
Magnolia.
Tazetter.
Vide.
Pioner.
Lökväxter.
Eucalyptus.
Osv osv.
Vi gick bananas.
Både Johanna och jag.
Jag tror att stundens allvar
gör sånt med en.
Att om man precis som
vi 2 älskar hemma och mår bra av att omge
sig av vackra snygga saker,
då blir det så.
Att man tokköper stora fång
med blommor utan att ens
tänka på hur man får hem dem liksom.

Hon, hunden, blommorna
och vädret gjorde mig i alla fall 
glad och nedan tipsar jag
om hur blommor inte
behöver vara givna bukett-vis
rakt ned i en vas eller kruka.
Dela upp dem vettja.
Skapa fina stilleben med flera,
som tillsammans bildar en enhet.



Ögongodis.



Bosse och jag.
Å mina UNDERBARA
tulpaner.
I väntan på Johanna
som fixar fjädrar till sitt 
påskris.



Många blommor (Pingstliljor)
i många små vaser.
Å så Mahatma som lyssnar
på PODD.
Eller rave.
Who Knows?



Lökväxter i kruka 
blir SÅ fina om man tar ut dem
och tjofsar till dem på
ett fat.
Ovan tazetter.
Knubbiga och söta.



2 istället för 1.
Vackert och jag som
aldrig brukar bry mig om
pynt till påsk,
känner plötsligt att det 
i år är mysigare än någonsin.

Nu bubbel å pasta.
Nån serie och längt på
Facetime med min Norrman.
Längtet och stängda gränser.
Fast längtet inte vet några gränser.

Fin kväll
och take care.
Tillsammans och att lyssna in.
Då kommer vi framåt.

Kramen M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar