9 april 2020

Påsk, DIY & Längt över gränser



Skärtorsdag 2020.
Året som inte alls började som 
vi tänkte oss.
Varken ni eller vi.
Min Tomas och jag.
Han som bor i Norge ni vet.
Dit gränsen är stängd.
När ses vi igen?
När kan vi börja planera?
När kommer det vanliga
livet tillbaks?
Ingen som vet och
ja, ni känner igen er.
I era egna historier.

Jag tar tag i påskledigheten 
på det bästa sätt jag kan.
Trots allt.
Sen middag puttrar på spisen.
Vinet är upphällt.
Ljusen är tända och musiken är på.
Balkongdörren är öppen 
och vinden drar in.
Något lite för kallt, men 
hey...solen skiner och det är 
vår i luften.
Trots allt.
Igen då.

Kvällens fix och trix blev
en vacker blomsterdekoration
med lökväxter och några grenar.
Till det addade jag ägg som
jag kokat i kaffesump.
SÅÅÅÅ fint och tack för
tipset Johanna min Johanna.













Å så du.
Tomas min Tomas.
Om jag kryddar med Stavanger 
känns du ju nästan nära i Hamar;)
VI och när vi ses.
DÅ och love ya.
Det vet du väl.

Fin påsk mina vänner.
Tight och nära hemma är
fint.
Vi springer så fort i livet
att det kanske är dags att
sakta ned.
Här och nu.
Att inte lyssna för mycket
på nyheterna som
vi ändå inte vet vad vi ska göra med.
För mig räcker det gott
och väl.

Kramen M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar