25 april 2020

Insnöad På Vår Å Växter



Det blir bara värre och värre.
Mitt insnöade intresse för växter.
Jag mår SÅ BRA av plantering, vattning 
och googlande om mina sorter som jag har på balkongen.
Jag vill liksom praoa och bo på
en handelsträdgård.
Turen idag fick bli på cykel till 
Blomsterlandet.
Vi åker ju inte bil ihop med 
vänner just nu liksom.
Skön tur i frisk luft och med magiskt
landskap som vy bakom solglajerna.
Ni missar väl inte det?
Denna korta period på våren då ALLT 
knoppas och slår ut till
sagolik prakt.
På vägen hem tog jag några bilder 
från kvarteret där vi bor.
Vackert va?
 












Några av mina växter från förra året 
som nu ska få lite nya kompisar.



Stockros (Black Night)
Clematis (Gladys Picard)
Svart klöver.



....och årets chansning.
En buskros (Louise Bugnet)
Den ska vara mycket härdig och har blivit vald till årets ros 2020.
Jag har en härlig vän i Norge som
heter Svein.
Han älskar växter och i synnerhet rosor.
På hans stora fantastiska terass i Hamar
odlar han olika sorter och har med varm
hand guidat och gett mig tips 
om hur och vilka sorter jag kan
plantera på min balkong.
Idag ska jag messa honom och
be honom påminna mig om
planteringen.
Hur långt ned i jorden plantan ska osv.
Superkul och spännande projekt!



Här är bilder på de 4 sorters växter jag
tänkte blanda i min STORA 
balja.
Clematisen får bo längst bak
och slingra sig upp mot väggen.
Stockrosen hamnar också snett i bakkant.
Sedan rosen och klövern i framkant.
Tror och hoppas det blir en otippad
och vacker kombination att njuta av hela sommaren.

Hoppas ni har en fin lördag 
och ta hand om er.

Kramen M.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar