1 maj 2020

Curly Sue, nostalgikeramik & Systervänskap



1:a MAJ.
Ösregn ute och ingen idé att
överhuvudtaget tänka på att
platta ut krulligt hår.
Shorts och tisha dagen till ära.
Det är ju trots vädret utanför
fönstret officiellt VÅR.
I handen håller jag en keramikkopp
från Bo Borgström (Ingen expert.
Läste under och googlade) som
jag tackar mina föräldrar för att de
köpte nån gång på 70-talet.
Nostalgin sköljer genom mig
och jag minns svartvinbärsthe och limpmackor.
Nu har de alltså efter åratal i gömd kartong
fått flytta in hos mig och jag ska 
glatt använda dem som varjedagporslin.
Livet är kort och vara-rädd-om-porslin 
som man bara tar till vid utvalda tillfällen 
har jag aldrig förstått mig på.













Härligt va?
Både keramiken och blusen 
ovan.
Både gul tisha och romantisk blus
kommer från vännerna 
på 
NOA NOA ÖREBRO.
För er som undrar över mitt 
evighetslånga samarbete med 
dem, så är det (förutom kärleken 
till plaggen SÅKLART) sprunget ur 
en snart 20-årig supervänskap
med Jennie som är butikschef på butiken.
Vi hänger ihop i ur och skur.
Genom lycka och sorg.
Ja.
Ni som vet hur systervänskap
fungerar, ni vet.
Vi fick till och med
barn samtidigt.
Med en veckas mellanrum kom de.
Tuva och Saga.
Som även de är uppväxta i 
Noa Noas ljuvliga barnkläder.
När Jennie sedan bestämde sig för
att bli mamma igen, ryckte jag
in och jobbade under hennes mammaledighet.
Kläder och mode 
rinner i mina ådror lika mycket som
allt annat jag pysslar med.
Det är en livsstil.
Att omge sig med, och skapa 
vackra vyer.
Så nu vet ni det.

Örebrobutiken
har öppet imorgon 
mellan 12-16 för den 
som vill muntra upp sig.
Tror jag ska ta mig en tur själv
faktiskt.
Vi kanske ses!

Kramen M.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar