19 december 2019

Naturlig Jul




Julen.
Denna stora högtid med
alls dessa stora krav.
Fast vi egentligen bara behöver 
vila.
Andas ut efter lång kall höst.
Det blir ju förvisso vad man
gör det till, men vi vet
alla hur svårt det är att komma undan 
stressen och jakten på tid och klappar.
Mat och dekoration.
När man jobbar i butik som 
jag blir julen aldrig så där lång
och frånkopplande.
Trots det har jag en go känsla 
för julen.
Jag njuter av det enkla i 
delorationsväg.
Som tända ljus, växter och mossa.
Egengjorda snöflingor i papper
och små sirliga ljusslingor.
Skulle du fortfarande ha tid till 
övers och vill dekorera ditt 
hem på ett magiskt vackert och 
NATURLIGT vis så 
får du inspirationen här.
I det på riktigt existerande hemmet 
(som i alla fall tidigare gick 
att hyra) 
jag hittade via
som delat inlägg 2012.
Lika aktuellt idag.

Håll till godo.







Nästa års måste.
Papperslöv att fästa på snöre 
för vacker girlang.





Några få dagar kvar till den stora dagen.
Barnens dag, men så 
även min i år.
Att få dela julen med
kärleken.
Det är den finaste klappen.

Kramen M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar